Här har det sannerligen inte gått så fort, men nu har lite hänt iaf. Det visade sig att jag byggt bänken på ett dumt sätt, så jag var tvungen att bygga en ny. Så går det när man är hetsig och inte mäter ordentligt utan bara tänker "äh, där kommer bli gott om plats". Fast det var lite bra ändå, för jag valde att ha en lägre bänk eftersom karet blev lite väl dominant i köket annars.
Såhär såg det ut efter att jag limmat dit lite cellplast och höll på att ställa in lagom nivå på vattnet
Jag valde att börja med vattendelen för jag har inte hittat några lämpliga träbitar till landdelen än. Först karvade jag till det hela. Eftersom jag har ganska hög vattennivå så försökte jag göra lite grottor och inbuktningar för att få lite djup. Sen täckte jag det med Husfix.
Eftersom vattendelen ska likna en flodbank så ville jag använda sand och grus för att täcka den. För landdelen kommer jag sen använde torv eller liknande. Jag täckte Husfixen med Elastopur (en polyuretanfärg) och tryckte fast sand blandat med småsten.
Nu är det fyllt med vatten och jag väntar på att lös jord ska lossna så att jag kan se om jag behöver bättra på någonstans. Rännan som syns i bilden ligger precis i nivå med ytan och ska fyllas med sand och användas för att odla dvärggräs eller liknande emersts tänkte jag. Någon slags "mini-vass" iaf.