Kan nog bli så :) Sen tänkte jag Aquaels svarta tunna bakgrund, vill inte kosta på nått dyrare för burken är ganska repig :mad:
Och så är jag sugen på nån kritvit sand / grus.. :confused:
Äppelsnäckor är ju fina, har inte haft såna heller så det kan de bli :)
Räkor vet jag inte än.. beror på vad dom har hemma! Har haft crystal red och crystal black förut i ett 20L som jag råkade ta död på [:(!]
sådan svart bakgrund har jag i mina småkar, blir riktigt bra när den kommer under vatten.
Jag hade nästan kört på SA tema till det akvariet. Finns inget bättre än lugna fiskar i ett väl inrett akvarium med mycket växter :). Kan inte bli bättre :).
Men som filter så tycker jag om detta märket
http://www.pwss.se/product.php?productid=581&cat=618&page=1 .
Har ett själv till mitt akvarium och akvariet står 1 och en halv meter från sängen och hör inte ett skit. Ett mycket prisvärt filter enligt mig. Har ett av de mindre filtren.
den mindre modellen av det filtret har jag, den som heter Fan1 plus, funkar kanon å låter ingenting, har 2st sådana igång i sovrummet å hör inte ett knyst.
dock som du undrar så är den inge vidare till räkor, satte i ett sådant i ett räkkar och räkorna kröp in i behållaren men kom inte ut. det går dock att åtgärda väldigt enkelt! på insuget till pumpen sitter det ja va ska man kalla det, typ ett platt strilrör som men trär filterpatronen på. jag tog bort själv plastbehållaren runt filtermaterialet och sedan satte ja en större filterpatron direkt på det platta strilröret, på så vis kan räkorna sitta å käka på filtret och det är ingen risk att dom fastnar. funkar kanoners att göra så.