125*50*50??

#1 - 14 januari 2007 21:07
Tjenare ska antagligen köpa detta kar imorgon :D
Så vilken sorts fiskar gillar detta kar på 312 liter??
Om det är någon som kan komma med lite förslag det skulle underlätta
en hel del...
#2 - 14 januari 2007 21:31
Det fina när man kommer upp i denna storleken är att det finns så otroligt mycket att välja på :D

Du får hjälpa oss lite, vad är du sugen på? Ett kar fyllt med växter och lite guppy eller ett växtfritt kar med karga stenar och arga ciklider ifrån malawisjön eller något däremellan. Har du sett några fiskar som du gillat?
#3 - 14 januari 2007 21:39
Det ska ju vara lite växter i karet köper det beg så jag får med växter mm
men jag vet ju inte vad jag ska ha för fiskar det är f*n inte lätt[:(!]
Kanske skalarer men ceklider är ju grymma är ju ny på detta fixade att kar på 112 liter förra veckan och där bor just nu bara 2st pallet ceklider :D
Så om man nu skulle köra på Skalarer vilke firrar passar med dom..
Eller om man skulle köra på ceklider från malawi hur många kan man då ha??
#4 - 14 januari 2007 21:48
Scalarer funkar fint i ditt kar. Och ciklider är grymma, grymt trevliga menar jag då. Förstår inte varför många anser dom tuffa eller svåra. Du skulle kunna köra 6 st scalarer och en grupp av de större tetrorna. Blir jättesnyggt.

Angående malawi så är det ju såklart som vanligt lite beroende på vilka arter du väljer men en 20 stycken funkar oftast fint i ett kar som ditt. Med malawi så får du mycket färg och attityd. Dock kan dom vara ganska tuffa mot varrandra så man får tänka till lite när det gäller arter och könsfördelningar.
#5 - 14 januari 2007 21:51
beror ju helt på hur du inreder det. Sök på artbeskrivningen så hittar du massor av fiskar du kan har i dit akvarium.

edit:
posta inlägget 30min för sent :D
#6 - 14 januari 2007 22:05
Jo jag har kollat runt men det är inte lätt att bestämma sig ju:D
men det blir nog skalarer eller malawi... Men till malawi hur ska man inreda det så dom trivs bra??
#7 - 14 januari 2007 22:11
Men till malawi hur ska man inreda det så dom trivs bra??

En hel del sten som bildar grottor, gömställen och revirsgränser. Det här:http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=122 tycker jag är ett exempel på ett snyggt inrett malawikar.

Annons