12l för litet?

#1 - 5 oktober 2006 06:18
Jag hittade en 12l petbox när jag var hemma hos mina föräldrar senast, jag tog naturligtvis hem den, men nu är frågan vad jag ska göra med den. ;)
Jag kan ju inte ha en liten burk och inte använda den. :D

I alla fall, jag har satt i lite växter och kopplat in en luftpump. Jag satte i ett par platyfröknar som snart ska yngla, tänkte att när nån av dem ynglat så sätter jag tillbaka dem i det riktiga karet och har kvar ynglen i burken. Tänkte dra upp dem till sådan storlek att de inte blir uppätna i det stora karet.

Frågan är bara om det är för litet för mitt lilla projekt? Ska jag lägga ner det och spara burken som backup om nån fisk blir sjuk eller är det ok?
#2 - 5 oktober 2006 06:30
Finns en tråd om nano-kar, titta i den för fullt med roliga tipps och tricks om vad du kan göra med din 12l box!

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=74540&highlight=nano

Är själv sugen på att starta en mini kar så läser för fullt själv!
#3 - 5 oktober 2006 06:33
Kanske några räkor vore något för dig. :)

Finns ju en hel del dvärgräkor att välja ibland som är hel kul. :D
#4 - 5 oktober 2006 06:48
Tack för svaren, mycket att läsa i den där tråden spazm, men jag jobbar på det. :D

Räkor har jag funderat på, men de har inga roliga varianter i akvarieaffären där jag brukar handla.
#5 - 5 oktober 2006 06:53
Lojs: Kan du inte be dem att ta hem då?
Plus att det finns en kille som man kan beställa av via postorder med om det funkar bättre.

Räktråden

Räkor på postorder
#6 - 6 oktober 2006 05:37
Jag själv kör med nano á 12 liter. Lowtech. Jag har bara räkor därinne och de trivds så bra så nu kryllar det av körsbärssmåttingar.

Annons