132 liters. Vad ska jag stoppa i det?

#1 - 25 mars 2008 15:28
Jag är överlycklig! :p Jag ramlade över ett akvarium på second hand för 75:-! Det är i fantastiskt skick! 132 liter, 110x30x40. Nu ska jag erbjuda mina asiatiska fiskar i mitt lilla 54 liters ett större livsrum. Fiskarna är följande:

1 Blå gurami

2 Kilfläcksrasbora

1 Siamesisk kampfisk

Jag tror att en Amanoräka gömmer sig någonstans i akvariet . . .

Akvariet ska bli en Asiatisk biotop. Ge mig förslag på vad jag ska stoppa i!

Ha dt! :)
#2 - 25 mars 2008 19:42
Inga svar? Kanske låter som en dum fråga, men jag har idétorka :p Iofs så vore det spännande med mosaikgurami i akvariet . . .

Ha dt :)
#3 - 25 mars 2008 20:09
Hej.

Vilket kap! Vart har man kar på second hand annat än på blocket? Vill oxå hitta sånt ju! :-)

Mtt tips e att köpa till ett gäng kilfläcksrasbora iaf så mår dom mkt bättre, dom e så vackra när dom simmar i stim!

& kanske nån Guramikompis?

Lycka till!

Mvh Eva
#4 - 25 mars 2008 20:40
EvaPeva skrev:
Hej.

Vilket kap! Vart har man kar på second hand annat än på blocket? Vill oxå hitta sånt ju! :-)

Mtt tips e att köpa till ett gäng kilfläcksrasbora iaf så mår dom mkt bättre, dom e så vackra när dom simmar i stim!

& kanske nån Guramikompis?

Lycka till!

Mvh Eva

Tack Eva för dina tips! Jag vet, de behövs fler stimfiskar förde stackars rasbororna. Även den blåa guramin har gått ensam. De hade terroriserat sönder sin partner till döds! Kanske lite botia? Vad ska jag ha som bottensubrat?

Ha dt
#5 - 25 mars 2008 20:49
Jag tycker allra bäst om sand på botten. Biltemas blästersand kör jag med-funkar kanon! E just för att jag har antingen Botia eller Corydoras i alla mina kar. Då får dom behålla sina snygga skäggtömmar intakta. :-)

Praktbotia blir för stora för det karet men det finns ju andra varianter som e mindre i storlek. Sök i artregistret här på zoopet!

Lycka till!

Mvh Eva
#6 - 25 mars 2008 20:57
EvaPeva skrev:
Jag tycker allra bäst om sand på botten. Biltemas blästersand kör jag med-funkar kanon! E just för att jag har antingen Botia eller Corydoras i alla mina kar. Då får dom behålla sina snygga skäggtömmar intakta. :-)

Praktbotia blir för stora för det karet men det finns ju andra varianter som e mindre i storlek. Sök i artregistret här på zoopet!

Lycka till!

Mvh Eva

Tack åter igen. Det lutar år Sebrabotia ;)
#7 - 25 mars 2008 21:09
hahah 75 kr erl?:D
Fyll det med platy och skappa platy odling är ju kul
#8 - 25 mars 2008 21:11
Zebrabotian e mycket vacker! :-) Dessutom håller den ju snigelfritt. Tänk på att skaffa några st då det e en stimfisk.

/Eva
#9 - 25 mars 2008 21:15
EvaPeva skrev:
Zebrabotian e mycket vacker! :-) Dessutom håller den ju snigelfritt. Tänk på att skaffa några st då det e en stimfisk.

/Eva

Jag får ta och skapa en tråd under "Projekt" så man kan följa utvecklingen senare :)

Annons