150 L nystartat

#1 - 31 december 2009 12:23
hej behöver hjälp med vilka fiskar jag ska välja och vilka som passar bra ihop... hade 2 st 160 liters innan som gick sönder inom loppet av 2 veckor[:(!] pappa är något arg på de akvariemärket,,, höhö har nu i en hundra litersburk golden och thomasi ciklider tetror OCH praktbotior:( hade gärna sett lösningar på detta med några av de fiskar jag redan har... HJÄLP
#2 - 31 december 2009 12:26
OT men vilket märke var det på burkarna? Låter riktigt surt att båda gick under loppet av 2 veckor. Dom började läcka förstår jag?
#3 - 31 december 2009 12:45
DjTommy skrev:
OT men vilket märke var det på burkarna? Låter riktigt surt att båda gick under loppet av 2 veckor. Dom började läcka förstår jag?

det ena sprack och det andra började läcka det var thomas cikliderna jag hann rädda från det... jag hade typ 40 kardinaler och några små algätare... man kan inte ha golden med några andra sorters fiskar än malawi??
#4 - 31 december 2009 13:15
Nae, malawi ska helst hållas med malawi. Men det fungerar att ha zebra ciklider ihop med malawi, iallafall i mitt kar :D
#5 - 31 december 2009 13:22
Fredrik1 skrev:
Nae, malawi ska helst hållas med malawi. Men det fungerar att ha zebra ciklider ihop med malawi, iallafall i mitt kar :D

ok tack. blir nog att lämmna tilbacks :p tyvär dom är så fina. är lekpar dyrare att köpa sen? och funkar thomas ihop med levandefödare och räkor? nån som har provat?
#6 - 31 december 2009 13:26
tha__bear skrev:
ok tack. blir nog att lämmna tilbacks :p tyvär dom är så fina. är lekpar dyrare att köpa sen? och funkar thomas ihop med levandefödare och räkor? nån som har provat?

Vad jag vet så brukar inte lekpar vara dyrare, snarare billigare. Jag köpte ett lekpar zebra ciklider för 100kr, egentligen 70kr st ^^ Räkorna kanske kan ligge lite som ett mellanmål, beror på storleken.. Men det skadar inte och testa med ett par? :)
#7 - 31 december 2009 17:51
Fredrik1 skrev:
Vad jag vet så brukar inte lekpar vara dyrare, snarare billigare. Jag köpte ett lekpar zebra ciklider för 100kr, egentligen 70kr st ^^ Räkorna kanske kan ligge lite som ett mellanmål, beror på storleken.. Men det skadar inte och testa med ett par? :)

är det nån som provat malawi och nån annan ciklid med bra resultat? dessa jag har köpt är födda med thomas ciklider...:confused:
#8 - 31 december 2009 23:49
Då ska det väll funka med thomas ciklider? Tror även att det inte är nått större problem att ha dom med 2-3, 1hane+2honor. Hur många malawi är det?
#9 - 31 december 2009 23:54
Fredrik1 skrev:
Då ska det väll funka med thomas ciklider? Tror även att det inte är nått större problem att ha dom med 2-3, 1hane+2honor. Hur många malawi är det?

det är bara 2 st de andra har jag lämnat tillbaka... hade ett 10tal innan 3 dog i OLYCKAN och resten lämmnade jag tillbaks... vill gärna fortsätta ha dem as fina:) men jag tror det ska gå om man bara försöker...
#10 - 1 januari 2010 00:08
jag tycker du ska testa ha dina 2 malawa ihop med 3zebraciklider, thomas vet jag dock inte omdet funkar annars blir en fin kombination av fisk! :)
#11 - 1 januari 2010 14:46
Fredrik1 skrev:
jag tycker du ska testa ha dina 2 malawa ihop med 3zebraciklider, thomas vet jag dock inte omdet funkar annars blir en fin kombination av fisk! :)

fåt testa tack för hjälpen:D
#12 - 1 januari 2010 15:40
Om du kör på zebror så är de ankla att se skillnad på könen hos, Honan har röda prickar på buken och är mindre. Om du bor i Stockholm så finns fina zebror i bra storlek för 60 spänn på akvarielagret.
Och för 33 spänn på bromma zoo men de är pyttesmå och då behöver du köpa fler.
#13 - 3 januari 2010 22:55
hej igen fick hem ett 110 liters för en vecka sen har silikonerat om och fyllde det med sand och vatten idag. Tänkte även ha detta kar som mix och tänkte då ha ett thomasi par BÖRJA med 3 guppy och 3 platty de blir juh fler sen. 3? sewellia lineolata 10 tetror och x antal otocinclus (randiga) skulle vilja veta om detta är för mkt fiskar och om någon skulle kunna hjälpa mig med hur många?
#14 - 4 januari 2010 18:54
ingen som kan hjälpa?

Annons