Hallå allihopa!
För 5-6 år sedan var jag och två kompisar mycket aktiva inom allt vad akvarium och fiskar heter. Vi började alla med ett litet kar, men efter några månder hade vi köpt större. En hade ett 160L, en 200L och jag köpte mig ett 105L. Vi var helt frälsta! Nästa alla pengar gick till växter e.t.c.
Vi läste massa böcker, var med i en akvarieförening och var grymt intresserade av akvarium. Vi var hemma hos varandra och studerade varandras akvarium.
Det var en rolig tid, och jag kommer ihåg att det var hur skoj som helst när man kom hem med ny fisk efter att ha fyndat på akvarieförenings-mötetes-aktionen. *phuu, långt ord* Det var som julafton!
Efter ett tag la vi dock ner det en efter en. Vet egentligen inte varför.
Nu är jag en man på 18 år, och min far frågade mig häromdagen hur mycket jag ville ha för mitt akvarium, då han kände en som ville köpa ett kar.
Då slog det mig. Jag vill starta upp det igen!! Har suttit och läst mängder här på forumet och även andra siter. Kommer ihåg mer och mer. Alla minnen kommer tillbaka =)
Men, en 18-åring med akvarieintresse? Finns dom?
Med detta vill jag fråga; Finns det några som är 16-25 år med akvarieintresse? Verkar som om alla är minst 35 år och uppåt.