Jag tror nog det är snyggast om du har någon ände ståendes mot en vägg, och i så fall har den änden med bakgrund.
Antingen en bit av någon BTN, motsvarande av några jalla-märken, eller kanske någon större modul.
Har du modul kan du gömma pumpen i den, och få lite mer djup i vattenfallet, så att det sticker ut nån decimeter i akvariet.
Annars funkar ju (om du är lite hardcore) att borra ur en bit mangroverot, och dra slang genom den... pumpen går som sagt att gömma med lite växter, rötter, eller stenar. Se bara till så att den går att komma åt om den behövr rengöras eller bytas.
Om du ställer det så att du har en kortsida mot en vägg, någon större modul som bakgrund på den kortsidan (så att du får en kant nån decimeter ut i karet), och vattenfallet ställt ovanpå, så behöver du egentligen inte silikona det, och allt blir gömt och bra.
Då skulle det bli ruskigt snyggt med ett rejält röse ut från bakgrunden, avsmalnande ut mot andra kortänden, så att det blir som en backe, och så att man delar av karet lite grann, så slipper man se resten av rummet igenom hela, utan bara genom delar.
Hmm, lite vagt kanske, men jag hoppas du förstår vad jag far efter...
Här är en helbild på terrariet. Ser inte riktigt ut så längre, det är fortfarande i inkörningsfasen (bara ett år gammalt), så håller fortfarande på å byter ut lite växter titt som tätt.
http://i234.photobucket.com/albums/ee211/Troll_Angwi/Vivaria/080110002.jpg