160l som skall bli malawikar.

#1 - 24 augusti 2010 11:15
Jag skall ändra mitt 160liters kar från fisksoppa till malawi kar.
Vad skall jag tänka på och vilka fiskar rekommenderar ni?

All hjälp mottages med tacksamhet! :)
#2 - 24 augusti 2010 11:22
jaaa du.demasoni är fina. johanni kanske. greshaki, rödzebra,golden, etc..finns ju massor. kolla i zoopets artbeskrivning

välkommen hit :D
#3 - 24 augusti 2010 11:28
Lätt gärna upp bilder sen, ska bli intressant, för jag vill också köra på ett malawi kar, och har noll vetenskap om det så det är bra du starta detta också så jag kan få lite info :) Har förvisso inte så mycket erfarenhet av alla dem andra arterna heller, men jag vill lära mig och än så länge går det kanon bra med mitt nuvarande kar :)
Bilagor:
#4 - 24 augusti 2010 11:37
Och jag startar upp ett Tanganyika (ganska snarlikt med andra ord) och är även jag en riktig gröngöling på det här. Kul att vi är fler i samma sits! :p

Är Demasoni så aggressiva att de borde bo större än det här? Det är iaf vad jag snappat upp från diverse forum.
#5 - 24 augusti 2010 11:48
Då får jag vara ännu mer gröngöling med tanke på att jag inte vet var tanganyika är för några/något ;) haha

Och jag startar upp ett Tanganyika (ganska snarlikt med andra ord) och är även jag en riktig gröngöling på det här. Kul att vi är fler i samma sits! :p

Är Demasoni så aggressiva att de borde bo större än det här? Det är iaf vad jag snappat upp från diverse forum.
#6 - 24 augusti 2010 11:58
Hallander skrev:
Då får jag vara ännu mer gröngöling med tanke på att jag inte vet var tanganyika är för några/något ;) haha

http://www.worldlakes.org/uploads/tanganyika_locator_72a.jpg
Där ser du Tanganyikasjön mellan Viktoriasjön och Malawisjön. :)
#7 - 24 augusti 2010 11:59
Haha ja men hur firrarna ser ut och deras miljö mena jag ;) dålig förklaring av mig haha

http://www.worldlakes.org/uploads/tanganyika_locator_72a.jpg

Där ser du Tanganyikasjön mellan Viktoriasjön och Malawisjön. :)
#10 - 24 augusti 2010 13:44
aa det är nog för litet. satsa på ett större. det är lättare att sköta ett större kar än ett mindre.
#11 - 24 augusti 2010 13:46
Snäcklekare borde väl endå gå? Visst blir det mer jobb med ett litet men så är det ju alltid! :p
#12 - 24 augusti 2010 13:48
ja snäcklekare funkar. men lättare, roligare o man får ut mer av ett större kar
#13 - 24 augusti 2010 13:49
Bara det att den väggen är inte så bred så vill inte att karet ska gå utanför väggen :P så får se var för lösning jag kan komma på :)

hannesc skrev:
aa det är nog för litet. satsa på ett större. det är lättare att sköta ett större kar än ett mindre.
#14 - 24 augusti 2010 14:05
bygg ett eget ;) med lite spännade mått då :P
#15 - 24 augusti 2010 14:16
Haha det är jag nog inte gjord för, vill ha med välvd ruta så blir inte det lättaste projektet, kommer garanterat spricka om jag ska ge mig på något sådant haha !

hannesc skrev:
bygg ett eget ;) med lite spännade mått då :P

Annons