Hejsan alla!
Jag har just varit med om min första rejäla akvarieolycka. Jag hade nyligen startat upp mitt 165l akvarium igen och blev överdådigt nöjd med inredningen och alla nya inköp osv. Sedan sov jag borta och under just den natten sprang det läck nere i vänstra hörnet på akvariet. Hem kommer jag för att finna akvariumet helt tomt, vattnet på golvet (i mitt sovrum) och alla fiskar ligger döda på den torra bottnen i akvariet.
Tur i oturen! Att jag varit så slarvig och slängt ett tjugotal klädesplagg på govlet:D Så mycket av vattnet var uppsuget av allt tyg och lindrade förmodligen ytterligare skador.
Nu efteråt känns det ju jäkla trist att fiskarna (skalarer, hantelciklider, palettciklider, kampfisk & diverse malar) har dött. Men jag vill ändå börja om på nytt och starta ett nytt akvarium. Frågan är bara om jag ska försöka att laga mitt nuvarande akvarium eller om jag direkt ska skaffa ett nytt?
Tycker det verkar lite läskigt att laga ett sprucket akvarium, kommer knappt få nån ro i framtiden då jag inte vet om lagningar går att lita på?
Akvariet var ett 165l nyköpt från butik för precis 2 år sedan inklusive fin vit möbel, belysning osv. Är det frågan om garanti tro?
Tacksam för alla svar jag kan få :)
//Björn