180L Kick Off!

#1 - 29 januari 2010 18:59
Nu ikväll sätts projektet igång! =)

Såhär ser det ut just nu:

http://i46.tinypic.com/14xw13.jpg
(säg gärna till om länken inte skulle fungera!)

Bakgrund ska limmas dit ikväll. Har varit och köpt ett liggunderlag som ska klippas sönder och läggas i botten. Grus är också köpt, ca 3mm ljust grus. Köpte 14 kg, får se om det räcker.

Vad som ska vara i karet i fiskväg har jag inte riktigt bestämt. Jag är glad amatör och skulle gärna vilja prova på fjärilar när det är inkört. Dock vill jag inte ta på mig för svåra fiskar i början så det bara blir tråkigheter.

Jag ska ha en rot i iallafall. En ancistrus som går i lilla karet ska få flytta över då den kommer växa ur det framöver.

Anubia och svärdsplanta i växtväg är väl bestämt, dock verkar svärdsplantan svår, ser trött ut i mitt lilla kar. Har inte så mycket koll på vad som finns men lite snabbväxande till en början blir det väl. Tips mottages! Vill ha lätta växter ;)

Mer bilder kommer!
#2 - 29 januari 2010 19:23
Hej!
Snygt med möbelakvarium :)
Startfiskar som inte kräver mkt är mollysar, platysar, de är fina och de är tåliga :)

tips på växter är vattenpest (mkt bra till ett akvarium, kanske inte jätte snygga, men har en funktion,
Polysperma
Valliserior
Det är typ de jag kan på latinska :)
Sen finns det en dröööös med växter! bara att leta sig fram på växtarter :)

Vad har du för pump?

Lycka till och hoppas på fler bilder :D
#3 - 29 januari 2010 19:29
Vad kul med ett nytt kar:)! Finns som sagt många snabbväxande växter som är lätta (mina erfarenheter är faktiskt att snabbväxande arter är lättare att hålla än mer långsamväxande), hornsärv är tex. en sådan, javaormbunke är inte lika snabb men är en lätt växt och när den väl kommer igång så bukar den frodas.
#4 - 29 januari 2010 20:44
Nubi skrev:
Hej!

Snygt med möbelakvarium :)

Startfiskar som inte kräver mkt är mollysar, platysar, de är fina och de är tåliga :)