2 av 5 pigmentförändrade guldfiskar i 60 l

#1 - 16 mars 2009 17:55
Köpte nyligen begagnat 60 lites akvarium med 5 guldfiskar igår, samt några andra småfiskar. de är ju oranga men två av dom har blivit vita runt främre delen av kroppen. Är de sjuka då?? Vi har hällt i nåt medel från zoo affären för vattnets skull, syresättning/pump finns, har försökt rengöra, växter och stock finns. Är det för många fiskar i ett 60 liters?
De vill inte riktigt vara aktiva överallt...
#2 - 16 mars 2009 17:59
Delfina29 skrev:
Köpte nyligen begagnat 60 lites akvarium med 5 guldfiskar igår, samt några andra småfiskar. de är ju oranga men två av dom har blivit vita runt främre delen av kroppen. Är de sjuka då?? Vi har hällt i nåt medel från zoo affären för vattnets skull, syresättning/pump finns, har försökt rengöra, växter och stock finns. Är det för många fiskar i ett 60 liters?

De vill inte riktigt vara aktiva överallt...
Guldfiskar kan förändras drastiskt när det gäller färger/Pigment så det är helt normalt,sen till din fråga om du har för mycket fisk till ditt 60 kar så är det nog det du bör ha Guldfisk i en betydligare större balja för att dem ska utveckas och må bra helst ska dem vara i en damm där dem mår allra bäst.:)
#3 - 16 mars 2009 18:42
Så kanske därför de är lite väl lugna och är mest på botten....
Men om jag gör mig av med 2 eller 3 st fiskar kanske det kan bli mer kvalite för de andra? alternativt skaffa helt andra fiskar som kan trivas i ett sånt här kar?
#4 - 16 mars 2009 18:47
Delfina29 skrev:
Så kanske därför de är lite väl lugna och är mest på botten....

Men om jag gör mig av med 2 eller 3 st fiskar kanske det kan bli mer kvalite för de andra? alternativt skaffa helt andra fiskar som kan trivas i ett sånt här kar?
Som du nämner bättre att skaffa fisk som är anpassade för ditt 60l Kar det är dock Inte Guldfisk som kräver större yta att röra sig på:)

Annons