2 discus problem!?

#1 - 23 februari 2004 21:57
Hejsan

Jag har två frågor som rör mina 8 discus på ett eller annat sätt :)

1. Den första frågan gäller räkmixen, hur får man den att sjunka lätt? Måste handmata varje gång och det blir lite jobbigt i längden.
2. En, ibland två, av fiskarna vågar inte äta. Dom är framme och vill ha men vågar inte sticka fram huvudet och ta en bit, dom står en bit och kollar på, ser väldigt mobbade ut. Är det nödvändigt att flytta dessa till ett eget akvarium?

Tacksam för svar!
#2 - 24 februari 2004 20:23
Hej,
1.Personligen så föredrar jag att de äter den diskusmix jag gjort direkt från ytan. Inbillar mig att risken att få i sig skit etc. minskar då. I början hade jag svårt att få dom att äta om det flöt och då pressade jag försiktigt ur luften i mixen när det tinat så sjönk det snabbare.
2. Har du provat att mata på fler ställen? Hur menar du att dom ser mobbade ut? Ser du att de hela tiden jagas bort av andra eller håller de sig bara undan?

/C
#3 - 26 februari 2004 16:54
Tackar för svaret.

1. Ok, får stänga av pumpen nästa gång då och låta den flyta, trodde inte man skulle tröttna på handmatning :)
2. Nja, dom håller sig undan när det är matdags, om det är fritt snafsar dom till sig en bit men annars är dom rätt laid-back och inte lika matkåta som resten av stimmet.

Annons