2 hanar i samma odlings tank??!??

#1 - 16 april 2009 20:45
Hallå! Stoppa precis ner mitt nyinköpta albino ancistrus par i mitt 112L akvarium där det redan går 1 par.

Hanarna har nu bråkat en stund men den nya gav sig efter ett tag, funkar det att ha 2st lekpar i detta akvarium? Eller bör jag ta ur en hane?

Mvh

Markus
#2 - 17 april 2009 05:31
jag har 4 hannar och 4 honor i mitt kar,aldrig varit något problem å de leker huller om buller
#3 - 18 april 2009 09:36
Hade 2st hanar i mitt 222L, Den ena var väldigt produktiv och den andra hade inte fattat livets poäng om man säger så. Men när jag släppte ner den 2a så gruffade de i början men sedan var det lugnt.

Släppte sen ner en lite större hane som jag hade i ett annat kar innan.

Den körde ut den produktiva hanen och la beslag på både grottan och rommen :(

Slutade med att jag fick ta bort den sista hanen och det har tagit 2 veckor innan den gamla riktigt vågat ta tillbaka sin gamla grotta.

Ynglandet avstannade men nu borde det komma igång vid nästa vattenbyte :)

Hoppas det går bra för dig, men kolla att den inte kör iväg din första bara.

Den 2a hanen som jag hade ner var väldigt intresserad av rommen till en början, var in i grottan och bråkade. Dock var den i samma storlek så den gav sig till slut men har inte visat intresse av något sen.

Slutsats: Släpp inte ner en större bara :)
#4 - 18 april 2009 09:47
doppingen skrev:
jag har 4 hannar och 4 honor i mitt kar,aldrig varit något problem å de leker huller om buller

storlek på akvariet?
#5 - 18 april 2009 11:24
Markus1984 skrev:
storlek på akvariet?

det är på 275 lit
#6 - 18 april 2009 20:31
Okej mitt 112L är för litet för 2 hanar. Har flyttat över han till en annan burk.

Tack för era svar

Annons