hult87 skrev:jo jag vet att dom vill vara fler och i större kar men fick med den när jag köpte det. och har inte ekonomi till ett till kar just nu, kan den vara kvar i mitt 200L? den har bott i det i 8år.
hult87 skrev:jo jag skulle gärna gjort det men den var död igår när jag kom hem från jobbet :( klarade inte flytten :( den var iaf 12-13cm så nu har jag 10neoner som får gå in karet. :)
Marnat skrev:det är ju hälften asien firrar och hälften SA vilket krånglar till det då jag är en biotop hora :P
Men någon lugn gurami skulle säkert fungera ypperligt, annars kan du ju byta ut ancistrus+neoner och istället fokusera på barber, rasboras, något gurami par och sen några olika typer av Bettor :)
Lineli skrev:Fina bilder på fiskarna! Kul att Khulii-ålen var med också!
Jag tycker också du ska byta ut lite fiskar så du får större utbud att välja på:)
Själv har jag bara lätta fiskar:) Ancistrus, molly, platy, svärdbärare, kulhii-ål, neoner och en siamesisk algätare Så jag rekomenderar förstårs dem.
hult87 skrev:haha ja jag tror det med :P jag rensade ur ca 2dl andmat igår :p ja ibland, de gillar att "gömma" sig vid ytan :) gör dina det med?
hult87 skrev:kollade in i karet nu när det varit släckt ett tag och såg en massa snäckor jag inte sett innan :O dom var överallt, nån som vet vad det kan vara? och hur jag blir av med dom?
de är 1-2mm har genomskinliga skal, röd kropp?
Marnat skrev:Riktigt mysigt kar du har här hultan, har själv väldigt svårt för asien fiskar, fråga mig inte varför dock :P
Sen måste jag bara säga att jag blir så arg på C90 maths :( Så förbannat fina honungsguramis att jag nu måste skaffa mig ett litet asien kar :(
c90368 skrev:Oj, blev du så arg att du var tvungen att posta det två gånger;)
Visst är de fina, jag reagerade på samma sätt som du, måste bara ha!
Marnat skrev:Riktigt mysigt kar du har här hultan, har själv väldigt svårt för asien fiskar, fråga mig inte varför dock :P
Sen måste jag bara säga att jag blir så arg på C90 maths :( Så förbannat fina honungsguramis att jag nu måste skaffa mig ett litet asien kar :(