Osaaaa :p
Då var det dags för ett litet projekt i köket :D
Som blocketnarkoman så köpte jag för nån månad sedan ett vitt alu kar på 200L med heltäckande ramp. Kom över det snuskigt billigt :p Så kunde inte låta bli.
Vi har dividerat jag å daman min (Frida) hurvida vi behöver ett köksbord ett bra tag.. Men vad i hunna skall vi med det till när vi aldrig äter där inne!?
Så.. nu kör vi :p
Så här såg det ut när vi hämta det!
[ATTACH=CONFIG]41559[/ATTACH]
Det går ju inte för sig. Så nu skulle man silikona ett kar för första gången!
[ATTACH=CONFIG]41560[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]41561[/ATTACH]
Gick förvånansvärt bra faktiskt :) Trodde det skulle vara svårare än det var.
Vi hade ju glädjen att komma trea i fototävlingen 2010 :D Och fick välja två stycken BTN slimline. :D Det kom väl till pass. Vi valde att köra på den "vita" modellen.
Så idag har vi skurit till dem och silikonat fast dem som bakgrund. :)
Tokig Granne fick hjälpa till! :p
[ATTACH=CONFIG]41562[/ATTACH]
Sicasil E använder jag.
[ATTACH=CONFIG]41563[/ATTACH]
Sådär ja. Bara låta torka [:)]
[ATTACH=CONFIG]41564[/ATTACH]
Nog med bilder.
Detta kar kommer att innehålla lite olika invånare bland annat fjärilsciklider, någon corydoras av något slag (tips?) sen kommer det nog bli någon skalare osv.. får se vart det bär hän så att säga. :)
Skall göra någon form av filterkammare på höger sida i karet men måste köpa mer BTN till det.
Pump har jag inte bestämt än heller! Har lite som dräller här hemma.. vet inte riktigt hur mycket den skall pumpa bara.. tips? Det blir väl lite av "sällskap" detta så de kanske vill ha lite lugnare tror jag. Funderar på en fluval4+ som ligger å dräller. :p
Har använt Hornbachs vita sand i ett par kar nu.. men kan vara kul med något nytt! Vi är väl inte "riktigt överens" på den punkten en..:confused: vad tycker ni?
Kanske blev lite rörigt detta hähä men så e det.. ;)
/Tommy & Frida