222liter karet..

#1 - 28 oktober 2008 11:21
jag har den 222liter.. vad passar den för fiskar?? och jag har den rådasand specialsand 25kg 0.8-1.2mm 25kg..

jag har den stenar heter "green rock" skifferstenar ..

skall göra bakgrund röd slim-line bakgrund..

eller har den nån annan stenar är faxer och svartkol och rötter mangero den...

vilka passar den bäst?? jag tänker på malawiciklider eller viktoriaciklider eller tanganyiskaciklider för den två arter??

vilka passar den gillar gömmer för skifferstenar?????

jag har oxåå den en annan karet 375 liter med vita hålstenar där för malawiciklider...
#2 - 28 oktober 2008 11:24
Jag hängde inte riktigt med där. "Den gillar gömmer för skifferstenar", "elller har den nån annan stenar än faxer och svartkol och rötter mangero den", "tanganyikaciklider för den två arter", var väl dom meningarna du får skriva om, så ska jag försöka hjälpa dig sen.

Lite för bråttom? ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 28 oktober 2008 11:28
Skriv in akvariets längd i Zoopets sökmotor och markera resp. fiskgrupp på artbeskrivningar http://www.zoopet.com/fiskar/index.php så får du en lista på vilka fiskar inom resp. grupp som skulle funka i ditt akvarium.

Sedan väljer du om du vill satsa på malawi, tanganyika eller viktoria.
Det finns ju trevliga fiskar inom alla 3 grupperna.
#4 - 28 oktober 2008 11:30
den visa bild heter den skifferstenar.. "green rock" skall bilda till 222 liter.. jag har en filtermattor den med filter den där oxåå... skall skaffa bakgrund där oxåå... specialt bygger där.. den visa i gamla bild på 375 liter där men den nu inte där..
#5 - 28 oktober 2008 11:31
den visa bild heter den skifferstenar.. "green rock" skall bilda till 222 liter.. jag har en filtermattor den med filter den där oxåå... skall skaffa bakgrund där oxåå... specialt bygger där.. den visa i gamla bild på 375 liter där men den nu inte där..

Wow snyggt!
#6 - 28 oktober 2008 11:40
ja först den bild har jag kvar den skipperstenar där för malawiciklider i 375 liter..
den andra bild köra jag nu med min 375 liter där för malawi idag nu den med 375 liter..
jag tänker skall var göra med 222 liter vilka passar den för "green rock" till med röd slim-line?? men jag har inte gjort den ännu... o svårt välja vilka skall ha fisk där..
#7 - 28 oktober 2008 11:52
JojjeN skrev:
Wow snyggt!

tack mkt.. den skall göra i 222liter med skifferstenar.. fungera jag först..
#8 - 28 oktober 2008 13:32
Skriv in akvariets längd i Zoopets sökmotor och markera resp. fiskgrupp på artbeskrivningar http://www.zoopet.com/fiskar/index.php så får du en lista på vilka fiskar inom resp. grupp som skulle funka i ditt akvarium.

Sedan väljer du om du vill satsa på malawi, tanganyika eller viktoria.

Det finns ju trevliga fiskar inom alla 3 grupperna.

tack mkt hjälper.. jag kolla där nyss där så ser den står där.. jag undrar dig om jag kan flyttar den ps.socolofi till mindre karet 222 liter ?? och så nån metria zebra där i 375 liter? och en annan arter fisk in i 222 liter sällskap med socolofi?? om jag insatsar den om skifferstenar???? Eller den skall viktoriaciklider där??? eller tangianyskaciklider heller ?`vilka passar den för skifferstenar?? men jag har andra där stenar och rötter oxåå..
#9 - 30 oktober 2008 14:51
nu har jag bestämmt mig att skall den bli viktoriaciklider i 222liter karet skall ha två arter där klart med rötter och svartkolstenar och faxestenar där med rådasand 0.8-1.2mm och filtermattor med sunsunjp-025 1600liter per tim .. och så skall jag köpa bättre vita ciklidsand 0.5mm hos kent i nolciklidhobby imorron där o min där nu har blanda sand kalksand, corallsand och svartsand där i mina 375 liter malawiciklider är inte nöjd där ser jag.. men fina klart hålstenar där bli snyggare med vita ciklidsand..
#10 - 19 november 2008 00:17
klart jag har bestämt mig att den skall bli malawiciklider där ca 15 fiskar och tre arter.. den skall bli skifferstenar där klart med röda aqua-rockwall i bakgrund där och filtermattor om bygger där.. så klart skall ha fiskar är den cyn.afra , ps.polit och ps.saulosi.. kul se där...
Guest
#11 - 19 november 2008 01:07
När jag var på väg att skaffa Malawis så spanade jag in denna fisk:
" target="_blank">

Skall vara en ganska så fredlig Malawi, och snygg!! :)
#12 - 19 november 2008 10:02
Snygga kar Classe :)
#13 - 19 november 2008 22:27
tack mkt.. den skall bli röda den på bakgrund i 222liter men den bilder den som jag visa den är min 375 liter karet den..

Annons