Som bekant har vi ett kar på strax under 200 liter i barnrummet på campingen (jobbet) som jag engagerar mig i. Min gibbiceps går där och jag vurmar ständigt för firrarna som får stå ut med mycket i en livlig, varm och stressig miljö.
Så började jag få lite kallsvett när jag tänkte på VAD i allsin dar de skulle göra av fiskarna till hösten när campingkalaset stänger ned.
Svaret blev uppenbart.
De måste givetvis flytta hem till mig!
Så med lite knip i hjärtat fick elritsorna bli foderfisk och spiggen flytta hem till brorsönerna, som ändå var behjälpliga med att fånga in de små liven.
Nu ska karet konverteras till malawibiotop!
Jag har en hel del tid på mig att arbeta med det här, så jag ska förhoppningsvis kunna vara dygdig och tålmodig medan jag bestämmer mig för layouten. Tanken är ett par hemmagjorda klippmoduler och solfilm, men jag har svårt att bestämma mig för vilken typ av grus jag ska ha.
Visserligen har jag verkligen tyckt bra om havssand/grusblandningen jag haft hittils, men jag undrar om det skulle passa sig bättre med en ljusare/finare variant, eller om jag verkligen ska köra a' natura.
Två stycken innerfilter (är tankarna hittils i alla fall.. men suget efter en filtermodul är inte att leka med..) ska röra om i baljan åt cikliderna, och jag leker med tanken på att prata med djurbutiken för att höra om jag kanske skulle kunna få byta in en av grupperna mot något annat.
Någonting blått.
För nuvarande går det golden, rödzebra och crabro i karet, och även om jag kan utöka grupperna lite hemma hos mig känns det inte som om jag kan ha Ytterligare en.
Kanske byta ut golden mot något spännande?
Zebrorna är grymma, så de får gärna vara kvar. XD
Nåväl. Uppdatering kommer så snart något händer! För nuvarande är karet tömt, och jag ska handla frigolit som jag kan gå lös på med mina konstnärliga fingertoppar (och en morakniv!).