25l akvarium vad kan jag ha för fisk?

#1 - 11 februari 2007 09:43
Har lagt ner min hobby för 2 år sedan men tänkte nu ta upp den igen och har köpt ett 25l kar till min lilla son, själv ska jag sedan lite senare köpa ett 540-900l kar:-)!!
Men nu undrar jag vad jag kan ha för fisk i det, kan jag bara ha räkor eller snäckor?
Har helt glömt bort hur jag ska göra så tips mottages gärna. Ska köpa grus imorgon, vilka växter är bra? Ska det stå i en vecka innan jag köper fisk?;)
#2 - 11 februari 2007 09:59
Köp räkor! Hur kul som helst! Och någon snygg ampullaria eller liknande. Allt om uppstart finns i artiklarna eller på forumet, leta med "sök"funktionen. Lycka till!
#3 - 11 februari 2007 10:04
Hur många räkor kan jag då ha och vad äter de?
#4 - 11 februari 2007 10:30
Gå till Skaldjur och läs tråden Räkig fakta. Där står ALLT du behöver veta
#5 - 11 februari 2007 10:37
Här är Räkig fakta-tråden, men den är rätt saftig att läsa igenom vid det här laget... :D
#6 - 11 februari 2007 10:43
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Här har Kjell gjort en allmän beskrivning av räkor med. Instämmer med de andra att räkor nog är det bästa. Sonen kanske skulle tycka det var kul med guppy med eftersom de får yngel och detta alltid kan väcka ett visst intresse. Viktigt att tänka på med både räkor och guppy är att volymen inte är så stor så man kan inte starta med så många eftersom dessa bägge arter inom några månader fördubblat sig själva i antal.[/COLOR][/FONT]
#7 - 18 februari 2007 18:44
köp bara vild formen av guppy om du vill ha gubby annars så dör dem fort
#8 - 18 februari 2007 18:45
elr inte "vildformen" utan "vildfångade guppys"

Annons