Då kör jag igång ett til projekt:D
Växtkar i "Amano stil" har intresserat mig länge och nu kan jag äntligen starta ett.
Jag har just beställt grejorna från den engelska webshopen www.aquaessentials.co.uk eftersom många prylar inte går att köpa här i Sverige.
Här kommer lite info om teknik, växterosv.
Akvarie: 30x30x30 cm med klar silikonfog (kommer att stå på mitt skrivbord). Kostade 600 och är av mycket bra kvalitet.
Ljus: 24 watt T5 compact http://www.aquaessentials.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=12_205&products_id=400
Ska bygga en reflektor själv som jag hänger upp i taket. Hade tänkt at man kunde böja en tunn metalplåt... Funkar det?
CO2: Hemgjordt mäsksystem med glaskeramisk diffusor. Visst hade et komprimerat system varit att föredra, men det har jag inte råd med för tillfället. Kanske uppgraderar till ett sånt om jag tycker det blir nödvändigt...
Filter: Azoo mignon 60 (hängfilter)
Substrat: ADA Aquasoil Malaya 3 liter
Hardscape: Red moor rötter, mini landscape rocks.
Växter: Rotala rotundifolia, Rotala sp. "green", javamossa, HC, E. tennelus, bolbitis. Kanske blir några fler senare...
Invånare: Räkor förstås:D Har inte bestämt vilken/vilka arter det ska vara. Vill gärna ha förslag!!