Ja, jag menar thorichthys ellioti.
Vad händer om de skulle korsa sig med varandra??? (eldbuk och ellioti menar jag).
Tror du att rödcikliderna skulle ge sig på mina Thorichthys-ciklider när de är som mest aggressiva?
PS. jag glömde nämna att jag också har en banjomal, men han ligger bara under sanden och gömmer sig förutom några timmar på natten (en riktigt tråkig fisk) och så har jag en liten ancistrus och en hypostomus plecostomus men dessa är väll inte så utsatta för cikliderna, eller
Jag har ett palettciklidpar ihop med mina två röda ciklider och det funkar bra. Jag köpte en stor ancistrus också men den lyckades dom ta kål på under natten innan jag kunde rädda den. Vi provade släppa ner en snäcka för att se om det funkade som algätare i akvariet istället men den åt dom upp direkt. Mina är väldigt aggresiva tycker jag, men i affären kunde de inte bestämma kön på dom så jag har ingen aning om de någonsin kommer leka, har inte lyckats ta reda på hur man ser skillnad heller, eftersom alla blandar ihop dom med röd juvelciklid. Så jag kanske har ett dåligt par.
Så, enligt min mening är de aggresiva, men de går iallafall bra ihop med paletter och mina kongotetror jag hade förut.