2st mindre Innerfilter el 1st större

#1 - 2 januari 2006 00:59
Jag har ett [color=#800080]Hydor Crystal R05 Duo[/color] Vilket jag tycker det är för dåligt drag i... Har ett 112l kar med lite Tanganyika.

Ifall valet står mellan att köpa ett sådant filter till å sätta i andra hörnet.. El att ta bort R05 från karet å köpa ett [color=#800080]Hydor Crystal R20 Duo[/color] istället...

Ja va skulle ni gjort.. Det är endast dessa alt. inga tips om ytterfilter tack... Möjligtvis tips om andra bra innerfilter i samma prisklass.. 350kr asså
#2 - 2 januari 2006 01:19
Har två st i mitt 190l ett aquael 2 och ett Unifilter(samma bolag annan sort bara).
Tycker där emot att just aquael filtret är riktigt kasst medan Unifiltret är bra mycket bättre + att den är ganska slimmat så det tar inte så stor plats.
Eller så kanske ett fluval 4 plus är lämpligt.

Tycker det blir mer ytcirkulation med 2 än med ett.
Men tycker att i ett så pass liten kar så är väl ett filter mer lämpligt, tar ju mindre plats + att du slipper två "fula" filter i karet.

Mvh Mattias
#3 - 2 januari 2006 01:27
aquael fan3! 290kr jag tog bort filterbehållaren och satt dit blå filtermatta H20cm B10,12cm helt kanon!!! klara länge utan rengöring... Hydor har jag haft men va inte nöjd + det går inte att använda utan behållaren och filtmattan är minimal
#4 - 2 januari 2006 01:56
[QUOTE=MantaC0re]Har två st i mitt 190l ett aquael 2 och ett Unifilter(samma bolag annan sort bara).
Tycker där emot att just aquael filtret är riktigt kasst medan Unifiltret är bra mycket bättre + att den är ganska slimmat så det tar inte så stor plats.
Eller så kanske ett fluval 4 plus är lämpligt.

Tycker det blir mer ytcirkulation med 2 än med ett.
Men tycker att i ett så pass liten kar så är väl ett filter mer lämpligt, tar ju mindre plats + att du slipper två "fula" filter i karet.

Mvh Mattias[/QUOTE]

Just de jag tänker på att de blir ju verkligen flås på hela ytan med 2st filter.. Men lite stor plats tar de ju.. Nä jag slå nog till med 1st överdemensionerat i ena hörnet..

Jag gillar Hydor annars.. Dom e tysta å fina tycker jag...
#5 - 3 januari 2006 02:59
Jag kör med ett Fluval 4+ ett mindre Aqua...nånting samt ett egetbygt filter med en eheim pump o 2l filtermatrial

överdemensionerat men skadar ju inte värre o ha för lite

Annons