3 delad lucksats till Juwel Lido?

#1 - 30 maj 2011 18:57
Beställde i dagarna hem en till lysrörsramp till mitt Lido kar av märket Juwel. Märkte snabbt att det inte följde med några extra luckor. Jag förstår inte riktigt hur de tänkt där men jag började leta runt på nätet efter någonstans där man kan hitta en extra lucksats för just Lido karet.
Problemet är bara att jag inte kan hitta det någonstans! Hittar 3 delade för Rio karen och några andra, men det är som att de inte tror att någon skulle få för sig att köpa en extra ramp till just Lido karet.

Finns det någon därute på detta allvetande forum som har sett just detta någonstans? Eller som kan tänka sig att ge förslag på en lösning på problemet?

/Anna
#2 - 30 maj 2011 19:06
Vad jag vet så har dom inte det till lido! Inte sist jag va i kontakt med juwel själv i alla fall!
#3 - 30 maj 2011 19:14
I tyskland finns det.
http://www.aquaristic.net/Juwel-Flap-set-for-Lido-120-93922-02000.html
Fast den verkar 2 delad, kanske inte funkar
#4 - 30 maj 2011 19:42
Dampa skrev:
I tyskland finns det.

http://www.aquaristic.net/Juwel-Flap-set-for-Lido-120-93922-02000.html

Fast den verkar 2 delad, kanske inte funkar

Det är orginalen ..
#5 - 31 maj 2011 09:41
Nej det är ju just den 3 delade jag är ute efter. Undrar verkligen hur de tänkte när de slutade tillverka den...
Tror ni det kan fungera med glas mellan ramperna eller någon liknande material tro?
#6 - 31 maj 2011 09:59
du menar att du har två lysramper i nu då asså? hmm tror inte det finns luckor till det. men köp en lucksats o kapa till.

men tänk på tempen i karet nu. vet att det blir bra varmt med bara en ramp redan så.
#7 - 31 maj 2011 11:01
Hade jag varit du så hade jag gjort som ovanskrivet..

Köp ett orginal kit! Och skär till en av luckorna så den passar mellan dina 2 ramper:) så får du den i exakt storlek du vill också..

Och ja! Hur ska du lösa kylningen? för det kommer bli VARRMMMTTT!

Jag fick skippa hela rampen från och med igår och köra helt öppet med LED och fläkt kylning över sommaren.
#8 - 31 maj 2011 11:08
mm jag har ett gammalt lido o jag har vänner som både har lido och vision. o de får köra med luckorna öppna för de blir för varmt.
#9 - 31 maj 2011 13:46
Jag har inga problem med värmen, det ligger på 25 grader och då är ändå doppvärmaren igång. Men sen har jag en väldigt sval lägenhet även under sommaren så kanske är därför jag klarar mig :) Men den är ju öppen i framkant nu också när de inte passar ordentligt.
Ja, man kanske ska köpa ett orginal kit till och kapa. Tips på vad jag ska dela dem med? Det är ju hårdplast och vill inte riskera att de knäcks när jag skär i dem.
#10 - 31 maj 2011 13:50
jag kapade min med vinkelslip:)
#11 - 31 maj 2011 14:13
vinkelslip eller en bågfil borde gå bra.
#12 - 31 maj 2011 17:24
hannesc skrev:
vinkelslip eller en bågfil borde gå bra.

om du äger en sån multislit ala black n decker eller liknande och några kapskivor borde dom vara bättre än val vinkelslip...
#13 - 31 maj 2011 17:37
Får kika runt och se vad som finns tillgängligt. Har för mig att svärfar har en vinkelslip så det blir nog det jag kör på isåfall :)

Annons