300 L stått i källare 10 år

#1 - 26 januari 2008 17:06
Hej har ev ett 300 liters pågång, men det har stått ca 10 år i ett källar förråd, har inte sett det själv än. Vad tror ni, funkar det? är det svårt att silikona om?:):confused:
#2 - 26 januari 2008 17:14
nej det är inget svårt och silikona om det svåraste är och ta bort det gamla, om det ståt tomt i 10 så tycker jag att du ska silikona om
#3 - 26 januari 2008 17:29
Kolla på silikonen om den fortfarande är mjuk och har rätt färg, om det är genomskinlig silikon så bör den inte blivit hård, släppt lite i kanten och blivit vitaktig.
Sedan kan du göra som du vill om det ser OK ut, antingen silikonar du om hela karet eller provfyller det någonstans där det inte gör något om du får 300 liter vatten på golvet, och låter det stå så ett par dagar.
#4 - 26 januari 2008 18:22
Kolla silikonet samt om det går...be att de vattenfyller det.
#6 - 27 januari 2008 18:43
Tack för tipset, men om jag ska testa att vattenfylla det får det nog vänta till sommaren då jag kan ställa ut det. Men jag ska kolla siliconet som du sa. Vad tycker ni förresten att ett sånt akvarium är värt när det stått så länge?
#7 - 27 januari 2008 18:46
Det bror helt på vad som ingår och som sagt vilket skick silikonet är i. Så vad är det som ingår?
#8 - 28 januari 2008 06:25
Håller med knaperstekt men även om rutorna är repiga eller om det är ram på.
Kolla om akvariet har varit kant stött.

Men om man har ett våt utrymme så kan man vattenfylla det för att se.
#9 - 30 januari 2008 10:38
Jag har inte sett det själv så jag vet inte i vilket skick glaset är men det ingår ingenting så mycket har jag förstått. Det ska vara en ram runt och det följer med en ställning.
#10 - 30 januari 2008 18:05
cajsa skrev:
Tack för tipset, men om jag ska testa att vattenfylla det får det nog vänta till sommaren då jag kan ställa ut det. Men jag ska kolla siliconet som du sa. Vad tycker ni förresten att ett sånt akvarium är värt när det stått så länge?

Några hundringar, kolla på Blocket så ser du vilka prisnivåer det är på nästan nya akvarium.
Nästan gratis och oftast fullt med utrustning.

Annons