redrobjem skrev:Denna spricka upptäckte jag i gamla akvariet den har garanterat kommit nu när jag tömt det den sitter så att jag inte hade missat den men varför kan det komma sprickor vid tömning?
ansjo skrev:Nice mått på det karet, jag gillar de lite fetare måtten som ditt kar har. Ska med glädje följa ditt lilla projekt:).
En sådan skada på det gamla karet blir oftast om man stöter i karet på något sätt. Den lilla flisen som gått på ditt kar är inget som påverkar karet och på karet som jag har på jobbet har en sådan skada funnits sedan det var nytt för 6-7 år sedan.
ansjo skrev:Ska bli kul att höra vad du gillar Aquaclay som bottensubstrat. Jag har kört med sådan i ett par år nu och är jättenöjd, förutom i kar med grävande fisk:p...
c90368 skrev:Dessa Andinoacara pulcher verkar inte vara någon dussinvara direkt.
Såg att Akvarielagret har dem som beställningsvara, antar att det är där du räknar med att få tag på dem?
Verkar vara en riktig trevlig halvstor gynnare, ska bli kul att följa utvecklingen i ditt kar.
redrobjem skrev:Akvarielagret brukar ha dom hemma jag har ett lekpar och 10 på tillväxt.
c90368 skrev:Hmm, ingen brist på fisk där alltså[:o]
När man inte bor i Stockholm eller på Västkusten så är allt förutom Guppy och Kardinaler snart bristvara[:(!]
Att de inte kan lära sig något...
redrobjem skrev:Dålig feedback på tråden kanske en film kan hjälpa." target="_blank">
Getingen skrev:Snyggt, men jag tycker det är alldeles för lite hardscape och att det ser lite tråkigt ut. Allt hade gjort sig så mkt bättre om du hade fått lite nivå skillnader med rötter som sticker upp lite och ligger längs bottnen och lite stenar i olika storlekar. Plus att då hade inte växterna sett lika utplacerade ut eller. Med rötter och stenar hade du kunnat dela av lite och satt växter i grupper kring rötterna och fått lite öppen sim och bottenyta på vissa ställen.
redrobjem skrev:Tack men Vad är hardscape? Detta med nivåskillnader och rötter hängde jag inte heller med på [:o] menar du att en ska ligga längst med botten och en korsa den och peka uppåt altså korsa varandra eller? Stenar har jag aktivt valt bort då jag inte gillar för mycket ingredienser tycker det blir plottrigt. Har du möjligtvis en bild på ett kar som är inrett som du menar så fattar jag bättre.
redrobjem skrev:Jag la faktiskt ut två mindre rötter till idag ena lutad mot det bakre hörnet och en ligger platt så det är väl inte så mycket nivåbygge men fler rötter iaf. Skitsnyggt exempel, jag tänker mig nog att nivåerna kommer lite med att växterna tar sig.
Kroppskonst skrev:vart kan man få tag i detta snygga grus? bor i östersund så internet är att rekomendera
ansjo skrev:Åka till Stockholm är nog ett hett tips. Finns mig veterligt inte på nätet att handla, ännu iaf.
Sedan är det faktiskt inget grus, utan det är i konsistensen som små lecakulor som precis sjunker. Man bör lägga det i blöt några dagar innan man öser ner det i karet, och sedan håva upp de som ändå flyter...
Kroppskonst skrev:vart kan man få tag i detta snygga grus? bor i östersund så internet är att rekomendera
redrobjem skrev:Det finns på Södermalms akvarieaffär ring dit och hör med Janne Wester om han har någon ide om hur du kan få det till Östersund han är nog ensam om att ta in det till Sverige. Men det är inte bara snyggt det är helt överlägset som biologiskt filter jag behöver inte något annat filter med den belastning av fiskar jag har men då det skulle bli grumligt vatten i det här karet kör jag ett filter endast som filtrering av partiklar i vattnet. Men i alla andra kar har jag inget filter i.
c90368 skrev:Det här gillar jag!!!
Tre minuter film med växlande fokus men med en känsla av man är med i hela karet.
Den får [:-106][:-106][:-106][:-106][:-106] av mig:D
PS: Gillar även musiken:p