375 L Malawi BTN

JeBoro
#1 - 28 mars 2008 11:39
Är nu klar med mitt Malawi kar som i början skulle bli Tanganyika (i en annan tråd) men jag körde igång ett gammalt Juwel hörnakvarium som har stått i förrådet och skräpat som får bli tanganyika istället.

Färdigt är det kanske inte men jag tänkte lägga in lite bilder på hur 375:an ser ut nu.

Inneboende:

10 st Hongi
3st Sulosi F1 (1 hane + 2 honor)
Ett par Kingsizei
6 st Corall Zebra (1 hane + 5 honor)
Två par Aulonocara? Han jag köpte dom av sa att det var Jacobfreibergi men det tvivlar jag på
JeBoro
#2 - 28 mars 2008 11:43
Ber om ursäkt för dålig bildkvalitet, tagna med mobilen
#3 - 28 mars 2008 11:53
Det var mig ett snyggt akvarium. Det har du gort bra :p :D
JeBoro
#4 - 28 mars 2008 11:58
Tack :)
JeBoro
#5 - 28 mars 2008 12:02
Jag hade lite bilder i en annan tråd innan när jag satte upp karet men då var det som sagt var tänkt att bli ett tanganyika kar så jag startade en ny tråd istället.
Jag tänkte ta lite mer bilder ikväll, är lite lättare att få bättre bilder på kvällen och så tänkte jag byta vatten idag med
JeBoro
#6 - 28 mars 2008 20:00
Jag hann inte med något vattenbyte idag men det blev några fler bilder. Lite suddiga men det är ju alltid nåt :)
#7 - 4 april 2008 14:29
vilken färg är det på dina BTN-bakgrunder?
de ser ljusare ut än de mina kompis har i sitt malawi-kar..
och jag har varit inne på pwss och kollat och de har tydligen fått in BTN-moduler i nån vit variant nu oxå.. ja har nämligen planer på att göra ett kar (375liter) med vita moduler och väldigt ljus sand.. funderar lite på om det kan bli snyggt eller inte..
JeBoro
#8 - 4 april 2008 23:22
jag köpte mina moduler på pwss för ca tre månader sen. Tror inte det var nån speciell färg, dom är lite mörkare än vad det ser ut på bilderna.
Men kör på om dom har nåt ljusare variant, kan nog bli riktigt snyggt tror jag. :)
#9 - 5 april 2008 01:35
ja de har moduler i "vit faxe" nu... nån som har bilder på hur dessa ser ut i verkligheten? för på pwss-hemsida finns det inga bilder alls på dem...

Jeboro: kommer du ihåg vad dina moduler har för nummer? alltså typ.. "hörnmudul A", "filtermodul C" eller liknande??
JeBoro
#10 - 5 april 2008 05:51
Jag har kantmodul E, kantmodul H och filtermodul C, vit faxe låter riktigt snyggt iaf
JeBoro
#11 - 7 april 2008 17:36
Har skaffat fyra st perlmutt som fick flytta in igår
JeBoro
#12 - 7 april 2008 17:39
Och en bild på Kungen i mitt kar.
#13 - 16 april 2008 09:20
Grymt fint kar!
JeBoro
#14 - 16 april 2008 16:00
Tack så mycket:)
Har haft lite problem med att det blir dåligt flöde i filtrena, hade biltemas blästersand innan som virvlade in hela tiden i filtret. Men nu har jag bytt till Råda sand istället och nu funkar det som det ska igen.
JeBoro
#15 - 25 april 2008 21:04
Hade ärenden till Göteborg idag så det blev en vända till Kent i Nol med.
Jag köpte två par Calvus och ett par Alto.Compressiceps för ett par månader sen i Nol och jag har inte fått dom att trivas, delvis för litet kar för det var ju meningen att detta skulle bli ett tanganika kar (men det blev det inte) så dom fick bo i ett 130 liters med ett gäng Prinsessor och det var inte så lyckat så jag bytte dom idag mot 5 st Masinje big blotch istället. 2 hanar och 3 honor och dom verkar trivas bra i Malawi karet :)
#16 - 26 april 2008 13:59
bilder JeBoro.. bilder..: :D
JeBoro
#17 - 26 april 2008 16:21
Jodå det kommer, men det verkar ju bara va du som är intresserad av det ha ha:)
Denna fisken är det iaf http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=651
Ska eventuellt byta vatten imorn om jag hinner så det kanske blir lite bilder då med om jag hinner

Annons