450l malawi

#1 - 13 oktober 2005 13:42
jag är ganska grön på detta område. har ganska nyligt satt i gång ett 450l malawi, nu undrar jag hur mycke fisk jag kan ha i detta. har tänkt mig golden, demasoni och johanni samt nån röd zebra
#2 - 13 oktober 2005 18:04
Jag har startat upp ett 430l kar nyligen och har 15st malawi.
Det funkar utan problem än så länge.

Camparn
#3 - 13 oktober 2005 18:35
Alltid kul med fler malawi-akvarister :)
Är också rätt fräsh då jag har haft malawi i ca 3mån nu. Vad jag har lärt mig är att man ska ha bra mycket mer tålamod än mig innan man känner att "just den" fisken ska jag ha. Men, nu har jag börjat hitta en liten röd tråd i vad jag gillar och inte gillar.

I vilket fall som... Av de fiskarna som du rabblade upp så skulle jag nog kunna säga att 15st är ganska så lagom. Malawi gillar att ha det "lite" trångt.
Bilagor:
#4 - 13 oktober 2005 19:20
Demasoni är antagligen den svåraste mbunan som finns.

I ett 450l skulle jag slänga i iallafall en 40 fiskar.. om det är mbunas du satsar på vill säga, men det verkar ju som om du är inne på det. För att de inte ska slå ihjäl varandra så är det bra att ha det lagom trångt, men det kräver ju naturligtvis ett bra filter. Lycka till!
#5 - 13 oktober 2005 19:50
[QUOTE=heljis]Demasoni är antagligen den svåraste mbunan som finns.

I ett 450l skulle jag slänga i iallafall en 40 fiskar.. om det är mbunas du satsar på vill säga, men det verkar ju som om du är inne på det. För att de inte ska slå ihjäl varandra så är det bra att ha det lagom trångt, men det kräver ju naturligtvis ett bra filter. Lycka till![/QUOTE]

Missade ju att de var så små :) Så visst, då kan man ju ha ett helt gäng. Förutom Rödzebra som bli lite större men, inte stor.
#6 - 13 oktober 2005 21:10
jag har ett eheim 2252 och ett ytterfilter på 600l/h

Annons