480 Malawi

#1 - 2 april 2011 19:56
Nu är det dax för mig att överge mäsk-träsket och kasta mig ut i det okända Malawiträsket. Jag har rensat ur växtburken (phu) och flyttat över de kvarstående hyresgästerna till ett 112-liters hotell med källarutskikt. Tanken var att hålla pumpen/filtret åt stora karet igång på detta sätt men problemet är att jag funderar på att låta de bo kvar och koppla på co2:n på den... Synd o kasta ngt så snyggt lixom. Vet inte vad familjen säger än...
Here goes...
http://s805.photobucket.com/albums/yy336/andersfiskar/co2tomalawi/
#2 - 3 april 2011 08:56
Välkommen till Malawiträsket! :D

Vad skall du ha däri?
#3 - 4 april 2011 14:46
Detta låter kanske som en tråkig standarduppsättning men...Golden och blå delfin... Kanske. Har även lyssnat om ngn av affärerna häromkring kan ta hem malawikrabba som jag läst en del om.
Verkar det vettigt?
Är helt grön på Malawi...
#4 - 4 april 2011 14:48
nja inte så vettigt. då kan du typ bara ha krabban o inte mer. de är rätt aggro käkar fisk om jag inte missminner mig.

bättre köra på ca 40 st malawi ciklider av ca 3-4 arter kanske?
#5 - 4 april 2011 20:06
Hej!

Ja risken finns ju att det blir en preditor i karet men när jag googlat runt verkar det ha funkat riktigt bra för de flesta. Speciellt om man har lite storlek på karet. Har sett en del filmer också som vittnar om att den låter friska individer vara. Det kan ju vara bra om det är lite storlek på fiskarna iofs.
Extremt rymningsbenägen och lite pyssel med att mata när fiskarna helatiden snor käket från den har jag förstått. Är sugen på att testa om det går att få tag på. Men jag får se...
Har börjat med 6 st. Golden (Labidochromis caeruleus) nu.
#6 - 5 april 2011 09:40
Börjar ta sig... Men dom ser väldigt små ut. Det går fortfarande några gamla ancistrusmalar och guldbarber från co2-tiden som hjälpt till att hålla igång karet. Vet inte vad jag skall göra med dom ännu. Kan hända att dom får flytta till en växtburk om jag får till ngt snyggt ställe att ha den på.
http://s805.photobucket.com/albums/yy336/andersfiskar/co2tomalawi/
#7 - 5 april 2011 16:34
Ancistrus går att ha ihop med malawi.
#8 - 6 april 2011 10:42
Jo jag har förstått att det funkar hyfsat med ancistrus. Ngn sorts algätare vill jag nog ha, så malarna får nog hänga kvar ett tag. Men det är lite bökigare att mata malarna nu. "Citronfiskarna" som barnen kallar dom snor tabletterna av dem och åker runt med dom som hundvalpar med pinnar. "min-min-min!!!"

Smarta rackare....

Annons