Japp, jag har också Tetrastigma - från Kent i Nol.
Först och främst - roligt att se Ditt projekt - skall försöka följa med och kommentera då och då. Om man startar upp en sån här tråd förstår jag verkligen att man vill ha feedback. Och Ditt projekt ser verkligen ut att arta sig bra. Kul.:)
Först och främst har jag haft väldig oflyt med mina Tetrastigma. Jag har bara köpt smådjur och har haft 3 honor som dött för mig hittills. Jag startade med 2+2 men nu har jag 1+1 - och hanen färgar knappt alls. Men när man ser dina bilder är det lätt att besluta sig för att ha tålamod och behålla de jag har.
Jag är själv på gång med ett nytt akvarium - har ett 450 Juwel i vardagsrummet och håller på att iordningställa ett rum i huset i vilket jag skall ha ett 375 - beställt från Kent också. I det skall jag som det ser ut bara ha VF med betoning på Aulonocara.
Men fortsätt lägga ut bilder - du har lyckats bra med fotograferingen - själv har jag svårt att få fiskarna att posera.:confused::)
Slänger med en bild på en av mina VF (Aulonocara Stuartgranti Blå Neon - Chiwindi). Har också ett par A.Maylandi vf som går i mitt 150-liters i väntan på större.
Tackar tackar, ja som du säger så verkar inte ungdjuren färga mkt alls. inte ens i kents butikkar med småttingar var det ingen hane som skiljde sig från mängden direkt, brukar ju annars alltid vara någon som är herre på täppan ;)
I mitt kar just nu går det 4+5, hämtade 2 till idag på ciklidhuset i lerum. Så nu har jag fisk från 3 olika stammar. MEN det är bara den store hanen som färgar, dom tvä småttingarna försöker charma någon hona då och då, men då glider han dit och visar vem som bestämmer!
Vad har du med dina tetrastigma? mina går själva i ett 540 som sagt
Tråkigt att dom dött för dig, vad matar du dina med osv? vattentemp och så?
jag kör med räkmix än så länge, har ph på 7.5 ungefär och 26 grader.
Hade själv ett jäkla oflyt idag då jag bytte vatten, verkade som att den ruvande honan blivit lite för stressad och bara spottade ut all rom! :(
Så nästa gång så får jag antingen flytta över honan till eget kar direkt efter lek.
eller vänta tills ynglen kläckts i munnen på hon och sen flytta över, så gör det ju inte lika mkt om hon spottar. kent nämnde iaf det att dom kunde vara lättstressade tydligen..
Något du märkt lr?
Aulonocara e ju grymma förresten! har själv haft blue neon, riktigt fina! har du funderat något på att ha ett ganska mörkt kar för dom lr? Dom håller sig ju trots allt djupare än 10m i sjön och kommer nog mer till sin rätt i ett kar med lite mer skuggor ;) Färgerna poppar ju fram bättre då med!
hare gutt/ tobbe