jag håller inte med, det är ju förståss inte fel att underrätta hyresvärden, men värden har inte med hur du inreder din lägenhet att göra. Ett akvarium i denna storleksklass är ju inte att betrakta som stort eller onormalt stort. Viktmässigt blir det inte så mycket mer än en full bokhylla. Men givetvis är det klokt att se till så att golvet håller och inte lämna märke i golven.
Däremot kan det vara klokt att kolla med försäkringsbolaget.
Så lenge vi pratar om hyreslägenhet så har väl hyresvärden en hel del att säga till om, tycker jag.
Håller inte med om att ett akvarium på 540l är litet och det kan va bra att vara medveten om att man har nästan en halv kubik vatten i en glasbehållare som dessutom väger ca 600kg eller mer i lägenheten, om en full bokhylla ramlar ihop så behöver man inte sanera efter den. ;)
Vad jag har hört så finns det vissa hyresvärdar som inte godkänner akvarium över en viss volym. Här i Västervik t.ex. finns det en bostadsrättsförening som inte godkänner akvarium över 300l.
Nu ska vi inte skrämma Loelle från att skaffa sig ett akvarium i rätt storlek;)
Vad jag menade med mitt första inlägg var att det kan vara bra att kontakta hyresvärden innan man skaffar sig ett större akvarium, jag gjorde det bara i fall att, samtidigt som jag ringde mitt försäkringsbolag och det är en så enkel sak att göra, bara att lyfta på luren och ringa. :D