Se till att det står rakt. Och kontrolera att golvet är hårt nog. Är det ett mjukt trägolv så kan fötterna åka ner en bit och göra att karet står snett. Små metallbitar på ca 10*10 cm under varge fot skulle lösa det problemet.
För att underlätta tömmning och fyllning i mitt 540L så har jag köpt en lång trädgårds slang och satt på min slamsug. Sedan drog jag slangen raka vägen till golvbrunnen i badrummet. Har gjort liknande med påfyllnadsslangen fast den skruvar jag på i dushen efter det jag tagit bort dushslangen. Det gör det busenkelt att sköta vattenbyten =)
Okey. Tack för tipset.
Blir att tömma och ta bort frigoliten. Fylla upp 10cm igen och sedan vänta ett par timmar och se hur golvet tar tyngden. Jag har parkett med betong under.
Jo de får bli att inskaffa så man kan fylla direkt från duschen och tömma rak ner i badrums brunnen. Och om man har fått stabil bakterie kultur så borde man bara behöva gära vattenbyte 1 gång i månaden eller så? 30% typ?
Första tanken var juh större för att underlätta skötslen då jag inte har mycket tid, men mycket intresse ;)