65L Betta Tankt

#1 - 10 augusti 2010 20:52
Har Efter många timmars slit äntligen fått ihop min Bettatank!

Hade ett 65L som jag haft Ancistrus lekpar som fått yngel och sedan en Panda Platy och en Silver Molly. Var nu trött på detta och varför inte göra något nytt?!:p

Allt är inte klart givetvis! annars hade det inte varit ett projekt!

Grottan är gjord, valde att ha HÖGT baktill i detta projektet, Ska i fler växter så småningom.

Just nu går det 1 hane och 5 honor och även 2 Äppelsnäckor och ett av mina Ancistrus-yngel som ska få växa!
#2 - 10 augusti 2010 20:54
Ser bra ut än så länge, gött att du fick igång det:d:d
#3 - 10 augusti 2010 20:56
Lite klent med växter dock! I mitt huvud innan tänkte jag, HÄR ska i växter oj oj oj, men nja sparar lite på växterna än så länge:p
Kan inte tömma mitt Asien så det ser tomt ut bara för detta projektet:p
#4 - 10 augusti 2010 21:00
Nej det är väl bättre att plocka lite efterhand med växterna...annars så blir det så mycket att flytta när man ångrar layouten;)

Brukar alltid bli så här att man möblerar om några gånger när jag kör igång nåt nytt:d
#5 - 10 augusti 2010 21:02
Jo det lär ju bli så:p Så ja lite därför jag inte trycker ner allt med en gång:p Det ska även dit någon form av flytväxt, eller något som håller sig vid ytan iaf:p
#6 - 11 augusti 2010 16:32
Ser finfint ut Keep it up! :)
#7 - 11 augusti 2010 18:01
Oj 5 honor funkar det bra på så få liter? Lurar på bettor själv snart nämligen :)
#8 - 11 augusti 2010 18:09
danne0301 skrev:
Oj 5 honor funkar det bra på så få liter? Lurar på bettor själv snart nämligen :)

Jag har haft de 4 honorna jag har + 1 hanne i 65 liter nu ett bra tag så har de bara tillräckligt med gömmställen så att de kan få lite lugn såverkar det funka...det beror väl rätt mycket på honornas personlighet hur det funkar kanske men här har det gått utmärkt:)
#9 - 11 augusti 2010 18:13
Åkej kul att höra eftersom jag bara kommer ha 40-50L vatten, då bör det ju funka med 2 kanske t.o.m 3 honor senare :)
#10 - 11 augusti 2010 18:16
danne0301 skrev:
Åkej kul att höra eftersom jag bara kommer ha 40-50L vatten, då bör det ju funka med 2 kanske t.o.m 3 honor senare :)

Jo det ska funka, beror ju såklart oxå på villken betta sort som du kommer ha i karet
#11 - 11 augusti 2010 18:25
Jag är inte så spännande av mig så det lutar åt splendens. Fast jag har nog inte sett några andra live och gör jag det så kanske jag ändrar mig :)
#12 - 11 augusti 2010 19:14
Än så länge har det funkat att ha så många, dock vet jag om att det i nuläget är dåligt med gömställen. Hanen är ivrig och söker upp första bästa hona. Så honorna klarar sig nog mot varandra iaf!

Danne klart du ska fixa fler än splenders! jag ska försöka med det iaf:D kan inte bara hålla på med Splenders då många andra sorter är så satans fina:D
#13 - 12 augusti 2010 18:40
Jo dom är nog det, har inte vad jag vet sett några andra live ännu bara :)
#14 - 12 augusti 2010 19:23
Nja ända andra bettorna jag sett var några gråa tråkiga som jag inte hittat namnet på ännu:p annars är det dåligt med Bettor där jag kolalt tkr jag:p
#15 - 12 augusti 2010 20:00
Fick sno lite Andmat och lite så det blev lite mörk i min tank idag oxå!
Får tacka Bong för att jag fick sno så mycket av den dyrbara Andmaten!:D
#16 - 12 augusti 2010 22:01
Har jag inte skrivit här? Fy mig...

Det där blir skitbra, ett litet paradis! :D
Lite mer gömställen utefter någon vägg kanske? :)

Ett STORT minus för den förgrymmade andmaten! :mad:
#17 - 12 augusti 2010 22:14
Nej du är lite off tkr jag:p även på msn:p

Jag tror det kommer bli fint när det blir färdigt:D
Gömställen ska bli fler! Vill bar inte packa ner hur mkt växter som helst nu på en gång. PLus att det inte blir ett projekt om jag smäller upp allt direkt:p då blir det ju bara vanligt uppstart:p

Och Andmaten bli bara tills jag kanske hittat annat som är roligare!:p
#18 - 12 augusti 2010 23:44
Nej Butt, har du av misstag råkat få i andmat i karet en gång så blir du aldrig av med det igen. Ved skulle den vara bra för? förstår ja nog inte riktigt...
#19 - 13 augusti 2010 00:03
Till mina bettor är den bra iaf! bode till skumbo och som skydd!
#20 - 20 augusti 2010 13:13
Inköpt ny hona idag!
Mycket vacker!

Vet kan dock inte säga vad hon har för fenor??!!
CT?

Fick även lite bättre bilder på min andra hane idag!
Bilagor:
#21 - 20 augusti 2010 13:18
Riktigt snygg färg på honan:d

Inte nån expert på fentyper men skulle tro det är CT ser väldigt lika ut som mina på fenorna:p
#22 - 20 augusti 2010 13:24
Thx!:D

Hade det varit hane eller ja längre fenor hade det varit lättare för mig att leta upp. Men så svårt att se på så korta fenor!
Speciellt när man är nybörjare!
#23 - 20 augusti 2010 13:29
Joo så är det ju, fick jämföra med min turkosröda CT hona och de ser nästan identiska ut på fenorna:p

Har nästan aldrig sett nån ljus variant här i närheten tyvärr men de är riktigt läckra:d
#24 - 20 augusti 2010 13:30
Ja detta blir ju min 3e ljusa hona nu:D dock min första "CT" :D
#25 - 21 augusti 2010 08:19
Antagligen en Crowntail men kan vara Combtail (korsning mellan slöj och CT). Får hon yngel med din hane blir det som en slöja med fenstrålespetsar längst ut (http://www.petadvice.com.au/images/combtail1.jpg). :D
#26 - 21 augusti 2010 08:29
Nice:D
Får väl hoppas de kan leka bara, hannen bygger, men väldigt utspritt! och igår vart det fart i burken:p
#27 - 21 augusti 2010 08:39
Det är en CT hona du har ja:) Och ett mycket fint exemplar :)
#28 - 21 augusti 2010 08:42
RobFrazie skrev:
Nice:D

Får väl hoppas de kan leka bara, hannen bygger, men väldigt utspritt! och igår vart det fart i burken:p

Att den bygger utspritt beror på erfarenheten.. Det tar ett tag för dom att lära sig hur man ska gå tillväga.., Så det kan krävas MÅNGA parningsförsök innan hanen har lärt sig.
#29 - 21 augusti 2010 08:53
JO tyvärr så verkar han inte vara så duktig. men mitt förra försvök med min duktiga hanne gick inge bra, han var inte alls peppad till lek och byggde inget alls.
#30 - 30 augusti 2010 19:59
Hur går det med grejerna??
Bilagor:
#31 - 31 augusti 2010 03:47
Inge vidare alls! Nyaste Honan kolade vippen i lek-baljan.
Innan det så tog de andra honorna ihjäl min fina blåa hanne som jag hade i Betta-tanken . Så ligger 2 Bettor minus och det var mina 2 faoriter av könen oxå..... Jävla skit.

Varför honan dog är oklart, men kan ha varit vattnet som blev dåligt. Dock så klarade sig ju ancistrusyngeln som var i på tillväxt..
Bilagor:
#32 - 31 augusti 2010 10:45
Vad är det med kampfiskarna nu? :(
#33 - 31 augusti 2010 17:19
De som är kvar verkar vara som vanligt iaf! är dock lite orolig för en hona och hannen, Hannen trodde jag hade någon vit plutt vid munnen, och en hona tycktes skymta en vit plutt bakom ryggfenan. och dom går inte ens i samma kar... Är väl bara meningen att jag ska förlora många så att jag tröttnar nu verkar det som.. Har faktiskt tappat lite sug nu när jag haft 2 dödsfall på en vecka, och i olika kar!
#34 - 31 augusti 2010 17:22
Vi får leta upp en skabbig rökig pub och tröstsupa medan vi jämrar oss över vad vi gjort gudarna. ;) :(
#35 - 31 augusti 2010 17:26
Ja det vore fan inte fel:p
#36 - 31 augusti 2010 17:54
RobFrazie skrev:
Ja det vore fan inte fel:p

Trist som fan:(...mystisk fiskdöd!! en av de få grejer som inte går att fixa med gaffatejp lr övervåld:p

Kampfiskkaret är det enda som inte har haft massa dödsfall på senare tid men nu verkar ju den hannen ha fått något skit i munnen...tumör eller liknande:( får se hur det går

Jag har inte hittat några andra roliga betta sorter än men fick tag i en snuskigt fin CrownTail hanne i helgen, som jag givetvis inte kunde låta bli att köpa...blir att starta upp ett tekniklöst kar då tror jag, blev riktigt sugen efter jag såg hur denna nissen som körde så hade sina kar:)

Annons