Tackar! :d
@MaxB:
Kul att höra, speciellt från en som verkligen har "ögat" för det estetiska!
Vad jag var rädd för var att bakgrunden skulle uppfattas som alldeles för stor i en 720 balja, men ack så fel jag hade... och det glädjer mig så enormt mycket.
Nu skall jag bara pussla till de lösa bitarna i inredningen, flytta, kolla, byta, ändra... tills ögonen är nöjda.
Sen åker det i ett Eheim 2080 Pro 3 filter som ska få snurr på vattnet. I med lite alkottar som färgar vattnet och sänker pH, tefärgat vatten är ju så förpipplat snyggt.. :)
Ja, du vet, när jag såg den där bilden på "din" bakgrund i den andra tråden så fick jag för mig att bakgrunden liksom var platt - men där var jag helt fel ute.
Jag tycker tvärtom (och detta har det ju diskuterats vida i trådarna om) att den här typen av bakgrunder, trots att de tar lite på djupet, fyller karen på ett mycket tjusigt sätt. Vad man i de flesta fall vill uppnå - speciellt när det gäller SA-kar - är ju att, så att säga, hämta ut - klippa eller skära ur - en del av miljön - som ett tittskåp eller en lucka in i Amazonasfloden, gärna i översvämningsperioden. När man då inreder ett sånt här kar sätter man ju gärna en hel del rötter och växter i bakre delen av karet och täcker ju ändå i stort sett hela baksidan.
Den bakgrund, och även BTN:s Amazonas, som du har fixar ju till en klar "standard" direkt - det behövs alltså ganska lite "garnering" för att det skall bli ett stycke översvämmad djungel.
Jag tycker att din idé med de tunna kvistarna som du placerat i baljan är klockren, som om trädets övre delar sticker ner i det översvämmande vattnet.
Hade det nu varit jag själv som inrett resten i karet så skulle jag försöka få bort den sandiga feelingen runt de rotdelar som bakgrunden utgör och där placerat små låga växter och ett gytter av torkade löv - kanske med ytterligare sådana tunna kvistdelar som du redan placerat i "luften", liggandes över de torkade (men nu blöta) löven och de låga växterna - så att man får känslan av en översvämmad del av djungel. Med andra ord att de rötter (bakgrunden) man ser sträcker sig ner i mylla och inte en naken ökensand.
Detta behöver jag naturligtvis inte "säga till" dig - du har koll på det ändå - men nu när vi ändå snackar lite inredning så nämner jag det ändå!
Ditt kar kommer att bli hur snyggt som helst - det ser redan fantastiskt fint ut!:)