80-tal

#1 - 30 oktober 2007 16:35
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Nedanstående är från Östgöta Correspondenten, en krönika av reportern Ulrik Svedin. När man skriver en sådan här sak är jag övertygad om att man vill dela med sig av den.[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]80-tal:[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Blanda Kiss, Helloween, Alice Cooper, Europé, Samantha Fox och Alphaville med Imperiet, Springsteen och U2 så får du en tidsmaskin till en ung:confused: förvirrad musikhjärna:)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]SUCK:D:D;)[/SIZE][/FONT]
#2 - 30 oktober 2007 16:55
En ung förvirrad musikjournalist...?
#3 - 30 oktober 2007 17:05
Om det är någon på detta forum som jag INTE tänker diskutera detta ämne med så är det dig:cool:

Men har jag sagt A så får jag väl säga B. Vissa av de ovanstående sitter i ryggmärgen[^] vissa satt på väggen[:I] andra hatar man[xx(] Men det är 80-tal:D

Sagt av en 62 till en annan 62;)
#4 - 30 oktober 2007 17:10
Äsch. Har blandat alla dom där grejerna... och de e inget.. större fel på mig i alla fall.
Inget som inte går att ordna i alla fall.
#5 - 30 oktober 2007 17:25
c90368 skrev:
Om det är någon på detta forum som jag INTE tänker diskutera detta ämne med så är det dig:cool:

Men har jag sagt A så får jag väl säga B. Vissa av de ovanstående sitter i ryggmärgen[^] vissa satt på väggen[:I] andra hatar man[xx(] Men det är 80-tal:D

Sagt av en 62 till en annan 62;)

Aaah, det ljuva 80-talet... Då sminket satt som två hockeypuckar i ögona och rouget låg som två röda prickigkorvskivor på kinderna...

Här är en bild på mig från 1986 då jag gjorde en turné med Efva Attling (som hade haft en hit med "det finns bara en av mig..."), ni vet Eva Dahlgrens fru.
Gissa vem som är jag och vem som är Efva...
#6 - 30 oktober 2007 17:33
Underbar bild........

Vi kanske sågs på Lorry i Sumpan -81 X-models spelade och jag dansade:):)

Eva också 62:a
#7 - 30 oktober 2007 17:41
Jag tänker dock på återväxten, har en -95'a hemma som numera levererar riffen från

- Smoke on the water (naturligtvis)
- Heavens on fire
- Dirty deeds

på elgitarren.... och det är bara början:D

Låter helt underbart[:-15][:-15]
#8 - 30 oktober 2007 17:42
evus skrev:
Underbar bild........

-81 var jag bara sporadiskt i storstan, men bodde i Solna från -84 till -88. :)
#9 - 30 oktober 2007 17:43
c90368 skrev:
Jag tänker dock på återväxten, har en -95'a hemma som numera levererar riffen från

- Smoke on the water (naturligtvis)

- Heavens on fire

- Dirty deeds

på elgitarren.... och det är bara början:D

Låter helt underbart[:-15][:-15]

Så skall en slipsten dras!
#10 - 30 oktober 2007 17:50
Så här såg det ut i våras 21 år senare...
#11 - 1 november 2007 16:49
evus skrev:
Underbar bild........

Hehe, ja där har det väl hänt att man hamnat några gånger. Var Sumpan i förrgår klättrade klättervägg och då var det nån somundrade om Lorry fanns kvar. Vet att det brann för några år sedan, men öppnade det igen? Hängde mest på Ritz och Underground när det begav sig.

Jo är också 62:a :)

Annons