95 liter till afriskas skönheter

#1 - 10 februari 2007 12:50
hej jag har dratt igång ett 95 literskar och jag väljer lite bland lite olika alternativ bland fiskar. Skulle det funka att ha ett jullepar och några prinsessor i denna, (har haft princessor förr i mindre tankar å det har gått bra). Eller borde man begränsa sig till bara en av dessa arter? mitt andra alternativ är ha en grupp mbunas istället en eller två arter, å finns det då nån speciell art som rekomderas. Skulle det funka eller är tanken för liten. (Finns mkt gott om fömställen av stenar å grottor). (har haft mbunas i den här tanken förr, men då hade jag 4-5 olika arter med 2st i varjer art å det gick ju kanske inte helt oväntat åt skogen)

mkt tacksam för svar, har gått å grunnat ett bra tag nu.
#2 - 10 februari 2007 13:06
Det är riskabelt... Vill du köra på säkerhet tycker jag ett julle par skulle passa bäst! Mbunas är nog ingen bra idé. De skall helst hållas i lite större kar i lite större grupper för att komma bäst till sin rätt. Jag tycker ett par jullar eller ett par Prinsessor skulle passa bäst.

MVH Simon B:) !
#3 - 10 februari 2007 14:21
tack

tack för svaret. jo jag har oxå tänkt mkt i de banorna, har redan mbunas i ett 170liters så det kanske får räcka så även fast dom e så fina o roliga fiskar:(. du tror inte att det skulle funka å ha både ett jullepar och ett princesspar eller rent av en grupp prinsessor? ok vad hade förmodligen gått bäst: ett jullepar och ett princesspar? eller ett grupp av bara princessor? tanken är som sagt på ynka 95 liter.
Bilagor:
#4 - 11 februari 2007 09:31
Om du ska ha jullar så köp MINST 4 st. Då är det störst chans att du får ett par som fungerar. De är svåra att könsbestämma.

Annons