A.agassizii + "L187" +räkor??!!

#1 - 3 mars 2008 17:26
hej, jag ska få hem mina A.agassizii nu på ons de ska gå tilsammans med min mal en "L187" blir ca 7cm, (ganska bred över huvudet, grå, prickig)
jag undrar om man kan ha CR räkor med dessa fiskar .. ?
agassizii är trots allt: Köttätare (små ryggradslösa djur)
men kan räkor klara sig ? har inga uppgifter när det gäller hur stora A.agassizii är (har beställt dem).

/tacksam för svar :)
#2 - 4 mars 2008 18:34
Jag skulle inte klassa Apistrogrammor som räksäkra fiskar direkt :) Och ser blir det väl lite fult med asiatiska räkor med fina sydamerikaner :/

//C
#3 - 4 mars 2008 19:06
haft agassizii. dom äter troligtvis räkorna. kanske inte filterräkor men vanliga. vet inte de där med malen men dom bode i ett kar där dom samsades (va 1+2) om botten med 2 STORA ancistrus (hanen 12 cm honan 10cm). gick bra. hade 2 grottor mycke växter och så. tror de funkar med din mal
#4 - 4 mars 2008 19:37
ok, då får jag väl fylla mitt 12lit eller hitta ett större som jag kan ha lite räkor i då :p (12lit är i minsta laget :()

Obs karet ska vara fyllt med växter (såklart :D)

Visst Dvärgciklider är snygga men räkor är också fiiina men njaa, blanding av dessa .. hade varit kul att se min mal och "klippräka" sitter ofta och äter tillsammans.

tack så mycket för svaren (hoppas jag hittar ett litet kar på auktionen i malmö) :D

Annons