Aborre i skål

#1 - 8 september 2008 14:34
Hej! tänkte just fara ner till sjön och fiska upp en aborre.
Tänkte lägga den i min 20 liters fisk skål kommer den att klara sig?
isåfall vad ska ja ge den för mat?
#2 - 8 september 2008 14:36
Den kommer dö väldigt fort, dessutom är det djurplågeri i sverige om du skulle fånga den och stoppa ner där. (Iofs bor du väl i finland, och vet inte hur lagarna ser ut där, men ndå samma djurplågeri)

Vad får dig att tro att en så aktiv fisk som abborre som skiter rejält skulle klara sig i en minibalja när inte ens en guppy skulle göra det?

Det går inte ha någon fisk i dendär skålen, köp några räkor...
#3 - 8 september 2008 14:39
Stek den och ät den eller vad som helst, men stoppa inte ner den i skålen och därmed låta den lida enda tills dess död som nog inträffar under natten/snart
#4 - 8 september 2008 14:58
Klikken skrev:

varför vill du fiska upp en aborre och lägga den i en skål?
Det är svårt att hålla insjöfisk i akvarium hemma, då ditt vatten inte är densamma som sjövatten... Svårt att hålla dom i liv...!
Och skulle du allt förmodan ha de i ett kar, så kanske 500liter, skulle vara bättre än en slål på 20l :P
#5 - 8 september 2008 15:17
Det kan vara ett skämt för att folk ska bli upprörda och det lyckades personen med;):D
#6 - 8 september 2008 15:24
Eller så är det ett barn, så var snälla ;)
#7 - 8 september 2008 16:32
Skämte eller inte. Att hålla svenska fiskar är inte krångligt förutom dom som verkligen ska ha svalt vatten
#8 - 8 september 2008 17:28
Han ä 13, och skämtar knappast. Jag skrev med honom på msn, och han verkade fullt övertygad om att dom såväl som hans kampfisk skulle må skitbra i skålen. ^^ Tills jag övertalat honom om att varken kampfisk eller abborre passar i sklen, speiellt inte abborre.

Eriahl, jo i 20 liters skålar är det det.
#9 - 8 september 2008 18:32
JojjeN skrev:
Han ä 13, och skämtar knappast. Jag skrev med honom på msn, och han verkade fullt övertygad om att dom såväl som hans kampfisk skulle må skitbra i skålen. ^^ Tills jag övertalat honom om att varken kampfisk eller abborre passar i sklen, speiellt inte abborre.

Det är just sånt här som visar att vi inte kan anta saker och ting och ifrågasätta, utan det viktigaste är att svara på frågan så pedagogiskt som möjligt. Även om det är en självklarhet för oss.

Skrämmer vi iväg personerna med dumförklaringar och påhopp så kommer de absolut inte lyssna och inte heller komma tillbaka för att fråga om råd när de får en ny idé.

Jättebra Jojje att du kunde tala personen till rätta! Det är ju det vi i slutändan hoppas på att komma fram till. En klapp på axeln för det!
#10 - 8 september 2008 18:51
Linapina skrev:
Det är just sånt här som visar att vi inte kan anta saker och ting och ifrågasätta, utan det viktigaste är att svara på frågan så pedagogiskt som möjligt. Även om det är en självklarhet för oss.

Skrämmer vi iväg personerna med dumförklaringar och påhopp så kommer de absolut inte lyssna och inte heller komma tillbaka för att fråga om råd när de får en ny idé.

Jättebra Jojje att du kunde tala personen till rätta! Det är ju det vi i slutändan hoppas på att komma fram till. En klapp på axeln för det!

Så sant så
#11 - 25 september 2008 17:11
Konstigt att personen i fråga inte ens har svarat på tråden...[B)]
#12 - 25 september 2008 17:16
kanske fiskar fortfarande? ;)
#13 - 25 september 2008 18:08
Vad ska han säga? "Okej, jag var en total idiot som tänkte tanken" eller vad vill ni?
#14 - 25 september 2008 20:38
JojjeN skrev:
Vad ska han säga? "Okej, jag var en total idiot som tänkte tanken" eller vad vill ni?

Skulle bara vara intresant att höra om personen i fråga menade allvar eller om det bara var ett skämt... Jag hoppas dock på det sista alternativet.
#15 - 25 september 2008 20:44
JojjeN skrev:

Skålen för liten ja. Men 500L+ nämndes oxå om svårt att ha svenska fiskar i vilket räcker ett bra tag för en hel del och inte svårt
#16 - 26 september 2008 05:06
Han menade allvar, jag pratade med honom på msn, han gav mig den för att få tips.
#17 - 26 september 2008 05:48
Don't feed the trolls!
#18 - 26 september 2008 12:13
Don't feed the trolls!

hu? Vadå mata inte trollen?
#19 - 26 september 2008 14:09
troll = folk på forum som skriver för att få reaktioner istället för att veta...klaga/gnälla/skälla på dem = mata
#20 - 26 september 2008 14:45
Han skrev inte för att få reaktioner?
#21 - 27 september 2008 16:40
han kan ju alltid lägga in en död aborre i sin skål innan själva stekningen :)
#22 - 25 januari 2009 20:43
Klikken skrev:

tänk om någon satte dig instängd i ett litet rum tills du dog.
#23 - 25 januari 2009 22:50
Fattar inte att folk inte kan skriva UTAN att totalt dumförklara personen i fråga. De finns en anledning till att man skriver och frågar på ett forum och de är att få vettiga svar för att man inte vet själv. MÅNGA trådar här som folk bara dummar och idiotförklarar folk i. Förstår liksom inte varför man då hänger här och ens svarar på frågor..
#24 - 26 januari 2009 19:42
Offtopic: Om det är några som är "Trolls" så tycker jag att det ser ut som att det är alla ni som, börjar skriva "dumförklaringar" och ibland rent otrevliga saker.
I mina ögon är det ni som är "trollen" just nu, Svara istället på hans fråga! era Troll! =)

Nej, du kan inte ha en abbore i en skål, hoppas du får tag i ett stort kar någon dag och skaffar dig förutsättningarna för att hålla insjöfiskar =).
Guest
#25 - 26 januari 2009 20:15
JojjeN skrev:

Ja jojjen men du tror ju på allt o alla..
Guest
#26 - 26 januari 2009 20:17
Don't feed the trolls!

Det kan vara ett skämt för att folk ska bli upprörda och det lyckades personen med;):D

Håller me =)
#27 - 27 januari 2009 06:37
Narii skrev:
Ja jojjen men du tror ju på allt o alla..

Ojojoj din paranoida jävel.

Man behöver ju inte tro det värsta om folk när man ser dom. Nybörjare existerar
#28 - 27 januari 2009 10:05
tagga ner nu ^^

Annons