Acara - Oscar

#1 - 19 oktober 2004 02:14
vilka fiskar går bra att ha tillsammans med några Oscar's
typ funkar
Altums skalar eller vanliga skalarer i samma akvarium ?
malar som seamesis sugmalar osv
Botia Clauner eller yoyo Botias eller är Oskar en För agresiv fisk att ha tillsammans med andra lite snällare firrar ?
#2 - 19 oktober 2004 05:21
Jag skulle nog ha en lugn stor ciklid hantelcikliden går bra botier kan vara lite elaka och bita i fenorna skulle ta någon läcker vändmal som städar på botten.
#3 - 21 oktober 2004 16:15
Ja har gulsömmar och zebra ciklider funkar jättebra kan va värt att prova nått av dom
#4 - 21 oktober 2004 16:24
Jag skulle inte ha scalarer, de är lite för klena för att bo med påfågelciklider. Åtminstonne då påfåglarna får för sig att de ska ha ett revir.
#5 - 22 oktober 2004 02:43
tack för tippset Andreas80
vad för typ av zebraciklider har du i ditt akvarium??
#6 - 22 oktober 2004 03:14

Andreas80 har du sådana här ???

http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=212
#7 - 12 november 2004 01:00
vill gärna ha mera tipps på vilka fiskar man kan ha tillsammans med 4 st Oscar's .
#8 - 12 november 2004 11:00
Hej

Jag har Jack Dempsey och nicaraguense med mina påfåglar, det går rätt bra, men nicaraguensehanen är lite bitsk mot dem, men Jack Dempseyn har lugnat sig se´n jag skaffade nicaraguensena, som är de som bestämmer i akvariet. Jag har även haft jaguarciklid med påfåglar förr, det gick också bra, då mina jaguarer var ganska lugna av sig.

I ett tillräckligt stort akvarium skulle det nog kunna funka med chokladciklider.

MVH Micke
#9 - 12 november 2004 11:27
Jag har haft påfåglar med Hantlar med stor framgång. Men hur stort är ditt akvarium?
De erfarenheter jag har så var de mer aggressiva sinsemellan än mot andra, så länge de får mat, vill säga.
#10 - 12 november 2004 12:25
Ja har 4st Oscars med ett lekpar Jack Dempsey och 4 scalarer.
Alla mår fint och ja har tillomed växterna kvar[:-34
Oscarna bryr sig inte alls om scalarerna, iofs har dom vuxit upp tillsammans kan vara därför det går så bra.
#11 - 13 november 2004 10:08
Förlåt att ja inte har svarat dåligt med tid men det är sådana zebraciklider jag har dom är rätt så aggressiva men det funkar riktigt bra med dom andra fast folk säger att de inte borde de!!!!

Annons