Admins

#1 - 1 augusti 2006 23:09
jag har bara en fråga till admins. Varför tar ni bort mina disskutioner bara för att jag kommer ifrån Irak det är därför, visst? Som tex när jag frågade om pansarmalar äter bajs.
#2 - 2 augusti 2006 04:17
Antagligen har du råkat lägga frågan i fel katogori...
#3 - 2 augusti 2006 05:03
Det är nog som Isuxs säger. Om du lägger in frågor i fel kategori raderas de. Denna fråga har du t.ex lagt i "09. Amerikanska ciklider" vilket är helt fel.
3/ På rätt plats.

Skriv ditt inlägg i rätt ämnesavdelning/kategori (inlägg som ligger fel kommer att plockas bort). Vet du inte var du skall skriva ditt inlägg så lägg in frågan i kategorin - "Vilken kategori" - så kommer ditt inlägg att flyttas till rätt kategori.

Om du har flera frågor som passar in i olika kategorier - så dela upp frågandet och lägg in dom i resp. kategori. Detta ökar chansen att få ett bra svar eftersom det ofta är så att "experterna" ofta bara kollar och svarar i "sin" kategori - t.ex. växtexperter i "Växter och alger", diskusexperter i "Amerikanska ciklider" etc.

Har inget alls att göra med varifrån du kommer:)
onlyme
#4 - 2 augusti 2006 15:00
Det där stämmer inte anser jag.
Jag skrev in en fråga om min sjuka Bolivianska Fjärilsciklid under amerikanska ciklider(denna tråd) och sen kom jag på att den låg fel och skrev in frågan igen under rätt forum denna gång.. dvs sjukdomar. Och den tråden raderades rätt fort! Men den tråden som ligger helt galet ligger kvar här på samma plats..
Förklara det:)

Förlåt att jag lånade tråden:)
#5 - 2 augusti 2006 15:18
Vi får nog låta Kjell svara på detta.....
Men det har defentift inget med att göra var man kommer ifrån (härstammar).
#6 - 2 augusti 2006 16:32
häpnadsväckande frågeställning!!!!!!!!
#7 - 2 augusti 2006 17:50
Det där stämmer inte anser jag.

Jag skrev in en fråga om min sjuka Bolivianska Fjärilsciklid under amerikanska ciklider(denna tråd) och sen kom jag på att den låg fel och skrev in frågan igen under rätt forum denna gång.. dvs sjukdomar. Och den tråden raderades rätt fort! Men den tråden som ligger helt galet ligger kvar här på samma plats..

Om du läser Viktiga regler så ser du att egentligen skulle båda inläggen raderats, men adm. ansåg nog att eftersom det var en fråga om fjärilsciklid så låg ändå det 1:a inlägget rätt.
6/ På ett ställe

Lägg enbart in ett och samma inlägg på ett ställe. Om samma inlägg läggs in på flera ställen kommer samtliga att tas bort.
onlyme
#8 - 2 augusti 2006 18:54
Tack för uppfriskandet av minnet Guy.
Man läser ju reglerna i början och sen tror man att man kommer ihåg..

Men om rätt ska vara rätt så handlade det om en s j u k ciklid och då hade det varit mer rätt om tråden hade varit kvar under sjukdom och raderats här.. Visst har jag rätt?!:)
#9 - 3 augusti 2006 10:28
Och hur skulle dom ens veta var du kommer ifrån?
#10 - 3 augusti 2006 10:53
Du hade lagt in en fråga om någon annan på Forumet kommer från ett annat land, men du hade lagt in den på "amerikanska ciklider"!

Jag började svara på frågan men tråden togs bort, eftersom den låg så fel förmodligen...
#11 - 5 augusti 2006 22:49
[QUOTE=Ram91]jag har bara en fråga till admins. Varför tar ni bort mina disskutioner bara för att jag kommer ifrån Irak det är därför, visst? Som tex när jag frågade om pansarmalar äter bajs.[/QUOTE]

helt otroligt... menar du att du utsatts för rasism för att du inte kan placera dina frågor???
detta låter som omvänd rasism, tror knappast att det har någon fråga om var du kommer i från utan var fisken kommer i från i så fall...

läser man din nick så kopplar jag den till ramirezi.. dvs ett smeknamn på fjärilsciklid och kollar man i din profil står det stockholm inte irak, nu vet jag inte vad admins kan läsa om din profil men jag blir f*n sne när folk hoppar på rasse tåget direkt på detta viset, snart kan man ju inte ens gå utanför dörren utan att vara rasist bara för att man ser svensk eller nordeuropeisk ut, rasism funkar ju åt båda hållen, om man nu ska dela upp den vanliga rasismen så brukar det ju vara mörka och ljusa som inte kommer överens men det kan vara som irakier inte tycker om iranier, det är åxå rasism.
jag tycker det är synd att det ska behöva komma en sån fråga på ett forum om fiskar, själv e jag hälften finsk och hälften svensk och älskar syd amerikaner, speciellt discus... så rasist det e jag inte, varken bland fiskar eller människor. du kanske ska fråga varför det blivit som det är med dina diskutioner innan du blandar in anklagelser och sånt som rasism...

för övrigt kan jag säga att mina pansar malar äter matrester och inte bajs.
tror inte det finns så mycket fisk som gör det men dom kanske bökar runt det så det går sönder och inte syns lika bra.

lycka till med firrarna.
mvh jolle
#12 - 5 augusti 2006 22:57
[quote=jolle]helt otroligt... menar du att du utsatts för rasism för att du inte kan placera dina frågor???
detta låter som omvänd rasism, tror knappast att det har någon fråga om var du kommer i från utan var fisken kommer i från i så fall...

läser man din nick så kopplar jag den till ramirezi.. dvs ett smeknamn på fjärilsciklid och kollar man i din profil står det stockholm inte irak, nu vet jag inte vad admins kan läsa om din profil men jag blir f*n sne när folk hoppar på rasse tåget direkt på detta viset, snart kan man ju inte ens gå utanför dörren utan att vara rasist bara för att man ser svensk eller nordeuropeisk ut, rasism funkar ju åt båda hållen, om man nu ska dela upp den vanliga rasismen så brukar det ju vara mörka och ljusa som inte kommer överens men det kan vara som irakier inte tycker om iranier, det är åxå rasism.
jag tycker det är synd att det ska behöva komma en sån fråga på ett forum om fiskar, själv e jag hälften finsk och hälften svensk och älskar syd amerikaner, speciellt discus... så rasist det e jag inte, varken bland fiskar eller människor. du kanske ska fråga varför det blivit som det är med dina diskutioner innan du blandar in anklagelser och sånt som rasism...

för övrigt kan jag säga att mina pansar malar äter matrester och inte bajs.
tror inte det finns så mycket fisk som gör det men dom kanske bökar runt det så det går sönder och inte syns lika bra.

lycka till med firrarna.
mvh jolle[/quote]

bra sagt, du har helt rätt ... fan nu för tiden är man ju rasist för allting som du säger, ganska trist :mad:

//kim
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 21 september 2006 07:30
På Zoopet behandlas alla lika och de regeler som gäller är samma oavsett om man kommer från Irak eller Jonsered.
I reglerna står det bl.a. att vi tar bort inlägg som läggs in i fel kategori eller om man lägger in samma inlägg på flera ställen.
Om man kommer på att man lagt in ett inlägg fel så skicka ett mail om detta till admin så tar vi bort det opch du kan sen lägga in det själv på rätt ställe.
Om någon tråd skulle ligga kvar trots att man inte följt reglerna så beror det helt enkelt på att inte jag (eller någon annan) har upptäckt detta. Så är t.ex. fallet med denna tråd också ligger i fel kategori eftersom den inte handlar om amerikanska ciklider
Nu gör jag inte det denna gång utan flyttar istället tråden
#14 - 22 september 2006 08:12
jolle skrev:
helt otroligt... menar du att du utsatts för rasism för att du inte kan placera dina frågor???

Amen, blir också rätt sne över folk som drar in rasism för minsta lilla.

Cheers

Annons