[quote=jolle]helt otroligt... menar du att du utsatts för rasism för att du inte kan placera dina frågor???
detta låter som omvänd rasism, tror knappast att det har någon fråga om var du kommer i från utan var fisken kommer i från i så fall...
läser man din nick så kopplar jag den till ramirezi.. dvs ett smeknamn på fjärilsciklid och kollar man i din profil står det stockholm inte irak, nu vet jag inte vad admins kan läsa om din profil men jag blir f*n sne när folk hoppar på rasse tåget direkt på detta viset, snart kan man ju inte ens gå utanför dörren utan att vara rasist bara för att man ser svensk eller nordeuropeisk ut, rasism funkar ju åt båda hållen, om man nu ska dela upp den vanliga rasismen så brukar det ju vara mörka och ljusa som inte kommer överens men det kan vara som irakier inte tycker om iranier, det är åxå rasism.
jag tycker det är synd att det ska behöva komma en sån fråga på ett forum om fiskar, själv e jag hälften finsk och hälften svensk och älskar syd amerikaner, speciellt discus... så rasist det e jag inte, varken bland fiskar eller människor. du kanske ska fråga varför det blivit som det är med dina diskutioner innan du blandar in anklagelser och sånt som rasism...
för övrigt kan jag säga att mina pansar malar äter matrester och inte bajs.
tror inte det finns så mycket fisk som gör det men dom kanske bökar runt det så det går sönder och inte syns lika bra.
lycka till med firrarna.
mvh jolle[/quote]
bra sagt, du har helt rätt ... fan nu för tiden är man ju rasist för allting som du säger, ganska trist :mad:
//kim