Affär i Gbg som säljer MP Akvarium

#1 - 9 september 2004 16:55
Fanns en tråd innan om en stor tysk kedja som hade öppnat i Gbg som säljer bland annat MP Akvarium. Undrar om någon vet vad den butiken heter ? Har för mig affären säljer allt möjligt, ungefär som Järnia.
#2 - 9 september 2004 16:59
Hornbach kanske? De har akvarie grejer iaf.
#3 - 9 september 2004 17:12
ja. det är Hornbach. Ligger vid backaplan (eller just bakom man man säga). De har bygg, trädgård, akvarier, lite av varje. Mycket bra priser på det mesta. bra priser på akvarier, men inte på alla akvarieprylar, även om de har prisgaranti (fast vissa märken säljer ju bara de så då blir det inte mycket av prisgaranti). läs mer på:

http://www.hornbach.se/home/se/html/fs_root.html
#4 - 9 september 2004 17:51
Jag kan faktiskt intyga att Hornbach har bra lägstapris garanti. Jag köpte mitt trigon50 där, men hittade det senare 700kr billigre, (i en akvarieaffär på backaplan). Fick tillbaks 1400kr. Som snabbt omvandlades till ett mindre kar.
#5 - 9 september 2004 18:01
Tackar, precis den butiken jag menade. Får och åka dit en sväng nu när man flyttar till Borås igen.
#6 - 9 september 2004 20:09
Så man får tillbaks dubbla mellanskillnaden om man hittar ett billigare?
Hmm, det kanske man skulle försöka utnyttja, för jag tror att de med flit väljer att inte ligga lägst i pris på alla grejer för att så få har koll på billigaste affär och få utnyttjar prisgarantin. Om man då vet ett ställe som ligger rätt mycket lägre i pris så kan det bli ett mycket bra pris på Hornbach med prisgarantin...
#7 - 9 september 2004 20:13
Nej, inte dubbla mellanskillnaden man får mellanskillnaden plus 10% av konkurentens pris, att det blev dubbelt var bara en tillfällighet.
#8 - 10 september 2004 12:27
Om det är någon som ska till Hornbach akvarieavdelning kan ni kolla upp vad ett MP Karat 121 kostar där. Alltså Akvarie, Möbel och ramp.

Annons