Afra edwardi

#1 - 20 oktober 2003 20:39
Hej jag köpte 10 c.afra edwardi förra veckan som är runt 5cm stora. saken är den att dom har så tråkig färg helt blåa. Nån som vet vilken storlek dom ska ha när dom färgar ut.
Än fråga till, jag har ett 350l akvarium och jag fråga en zooaffär hur många fiskar dom tyckte jag kunde ha i och fick svaret att jag skulle ha cirka 35-40 st för undvika bråk. Visst malawi vill ha ju ha det lite trångt men låt det inte lite mycket. Anledning jag fråga var att jag har haft två dödsfall i akvarium p.g.a att dom blev mobbade.
#2 - 20 oktober 2003 21:16
Mina två hannar är utfärgade och dom e ca 8 cm. Hur många hannar har du? Man ska juh helst ha 2 hannar så dom spänner upp sig å visar vem som e snyggast för honorna. Jag har 6 honor och 2 hannar å det funkar fint i ett 240Lit.
#3 - 20 oktober 2003 21:18
3 hannar och 7 honor.
#4 - 21 oktober 2003 19:38
Tja! Har haft flera olika afror å det har alltid funkat bäst med två hanar + flera honor, hanarna tar en varsin sida å spelar tuffa mot varandra, när jag haft tre hanar så har det alltid blivit ett mobboffer i mitten som blivit sönder stressat å dött! Var dom utfärgade i affären?
#5 - 21 oktober 2003 19:51
Nej dom var inte utfärgade i butiken.
#6 - 22 oktober 2003 18:06
Om du har tre hanar så borde nån färga ut snart, jag brukar alltid köpa firrar som är utfärgade i affären å verkligen kolla att dom är pigga å alerta! Testa å flytta runt stenarna + ett vatten byte så kommer dom nog igång! Mvh/Peppe!

Annons