atya gagonensis, afrikansk jätteräka.
&
En tråd om denna räka
Verkar vilja ha runt 20-29 grader och blir 14 cm. Lite småsvår om man ska gå efter Zoopets arbeskrivning. Står även "Man kan hålla den ihop med någorlunda fredliga ej alltför stora fiskar, snäckor, andra räkor och mindre sötvattenskräftor."
Slöjstjärten blir väl runt kräftans storlek eller lite större, verkar gilla ungefär samma temperaturer (åt det lägre hållet) och slöjstjärten är väl en rätt fredlig fisk om än den kan vara lite närången om den får chansen.
Har ingen egen erfarenhet av räkor. Min erfarenhet av slöjstjärtar är att allt som får plats- åker in i dessa fiskars munnar :D Och det mesta ska man smaka på minst två gånger :> Gärna fler. Kan inte ge dig ett svar, men jag skulle kolla upp det mer.Kan dock inte se just nu varför man inte skulle kunna ha dem tillsammans bara karet är stort nog,att det finns gögmställen där den kan vara ifred och att räkan är nog stor i förhållande till fiskarna när du köper den/dem.
Men jag har som sagt ingen egen erfarenhet, detta är vad jag antar utifrån det jag läst/sett om denna räka som verkar rätt trevlig.