Afrikansk Oxgroda

#1 - 29 april 2009 11:27
Någon som har någon erfarenhet av dessa bedårande grodor? :>
Till exempel någon som vet någon djuraffär som säljer dem, eller någon person som föder upp dem?
Vad jag förstår så är de ju inte så jättevanliga i djuraffärer...

Jag blev jätteintresserad efter att ha sett några bilder på dem, så ENORMT söta!
Jag har funderat på att skaffa en ödla, men nu så funderar jag på om jag inte skulle skaffa en sån här tjockis istället...

Här står det en massa nyttiga saker om dem + en massa vackra bilder --> http://www.frogforum.net/index.php?pageid=pyxicephalus_adspersus

Det går knappast att hitta något charmigare! :D
#2 - 29 april 2009 12:38
Charmiga och söta grodor. Njae. Men fina är dom. Risken är väl att du tröttnar på dom. Sitta stilla ta 4 steg och sitta stilla igen är favoritsysslan. Så vill du ha något som är aktivt kanske dom inte är bästa valet. Vid matdax är dom iofs nästan som sprinters. Otränad sprinter men ändå action. Sen är nog att ha dom en och en bäst så ingen får för sig att kompisen ser ut som mat. Att dom är väldigt lättskötta annars är ju bra
Har bild på en i mitt fotogalleri under amfibier. Tror inte till salu då iaf. Kändes som butikens maskot eller hur man ska säga.
#3 - 30 april 2009 09:56
eriahl skrev:
Charmiga och söta grodor. Njae. Men fina är dom. Risken är väl att du tröttnar på dom. Sitta stilla ta 4 steg och sitta stilla igen är favoritsysslan. Så vill du ha något som är aktivt kanske dom inte är bästa valet. Vid matdax är dom iofs nästan som sprinters. Otränad sprinter men ändå action. Sen är nog att ha dom en och en bäst så ingen får för sig att kompisen ser ut som mat. Att dom är väldigt lättskötta annars är ju bra

Har bild på en i mitt fotogalleri under amfibier. Tror inte till salu då iaf. Kändes som butikens maskot eller hur man ska säga.

Nä, men vill man ha en afrikansk oxgroda så får man ju vara medveten om att den är ganska slö för det mästa men det är ju bland annat just det där som gör dom charmiga! Dessutom tycker jaaag dom är enormt söta.
Jo jag har sett din bild, det är ett ENORMT gulligt exemplar. :D

Så du vet inget annat ställe där man skulle kunna få tag på en?

Annons