Jag tycker det låter högst osannolikt att dina Endlerhonor skulle ha ätit upp hannarna.:) Har Endlers själv och de är mycket trevliga och fredliga fiskar. (Matar alltid två gånger per dag visserligen.;)) Har du verkligen sett dem ge sig på hannarna? :confused: Vad har du mer för fiskar/djur i karet? Har du koll på dina vattenvärden? Tror snarare något kan vara fel där. Har hannarna självdött och blivit liggande tror jag de flesta fiskar, räkor och snäckor skulle vara där och försöka äta på dem däremot. (Det är naturligt för dem.)
jo det tyckte jag också, jag matar nästan alltid två gånger om dagen, bara nu över midsommar som det inte blev något på en hel dag. nej jag har inte sett honorna ge sig på hanarna, hanarna har bara försvunnit än efter en, först helt utan spår men nu efter att senaste hanen försvunnit har jag sett några små vita bitar på botten som måste vara rester. hanarna har försvunnit på bara någon dag (den första för några dagar sedan och den andra någon gång mellan söndag och idag). har inte sett något alls även fast jag tittat till akvariet ganska ofta. det bor bara endlers i karet, varken andra fiskar, räkor eller snäckor.