AKUT!? Fisk Hoppa ur KARET :S:S:S

#1 - 7 augusti 2007 18:22
Ok som ni kanske vet så är Karp fiskar väldigt lekfulla och nu har jag 2 små guldfiskar/slöstjärtar och jag satt o kolla in i karet när fiskarna lekte och sedan så gick jag in i mitt rum för o fixa lite med datorn och sen när jag kommer tillbaks så ser jag att det bara är 1 fisk i karet :S Så jag vart jätteorolig och kollade ner på marken och där ser jag min andra guldfisk och den lever men den hade lite smuts på sig som jag tog bort :( Men har den kanske fått nån sjukdom nu efter att ha hoppat ner från karet? Eller är det här ingen fara? Snarare att det händer när man har guldfiskar? :confused::(:S[B)] Snälla hjälp! Är JÄTTEOROLIG NU :S:S:S:S:S
#2 - 7 augusti 2007 18:24
Stoppa ner den igen - ibland blir man glatt överraskad över hur indamade fiskar kan hämta sej faktiskt.
#3 - 7 augusti 2007 18:41
erikthur skrev:
Stoppa ner den igen - ibland blir man glatt överraskad över hur indamade fiskar kan hämta sej faktiskt.

Japp la in han/henne igen och firren verkar klara sig men den hämtar sig säkert igen för den är i bottnet nu och vilar ser det ut som...kanske ganska stressad också
#4 - 7 augusti 2007 18:46
Dom klarar bättre än man tror. H*n behöver nog bara hämta sig från chocken :)
#5 - 7 augusti 2007 18:58
hade en zebrafisk som hoppade ner bakom bänken, fick flytta på hela bänken för att få tag på den och den så ut som en stor dammtuss :D
#6 - 7 augusti 2007 19:25
Får vel ta nät eller något över ^^
#7 - 7 augusti 2007 19:28
Aircut64 skrev:
Får vel ta nät eller något över ^^

Inget täckglas?
#8 - 7 augusti 2007 20:30
Jag hade en platy som låg utanför en stund när jag kollade mailen. Den låg helt blickstilla, men återhämtade sig fullständigt efteråt i akvariet.
#9 - 7 augusti 2007 21:03
salmo32 skrev:
Inget täckglas?

hehe nepp salmo32..karet har inte täckglas ovanför tyvärr men behövs inte heller..Bara o lägga över galler eller nät under natten, det ska inte störa. :)

Annons