Hej!
Städade dammen i dag om kom fram till att den är överbefolkad. Så tog bort några guldfiskar, de med skönhetsfläckar. Nu är frågan bara vad jag ska göra med dem? Har ingen plats till de. Förslag och hjälp tack!!
Skruttapan skrev:Sälja?, skänka? hitta en liten damm ute i skoga? ;)
Borde kunna gå att sälja till djuraffärerna nu inför våren.
Skruttapan skrev:Sälja?, skänka? hitta en liten damm ute i skoga? ;)
Borde kunna gå att sälja till djuraffärerna nu inför våren.
Mumin skrev:Nån damm ute i skogen ska det inte vara alls!!!
Förutom att det är olagligt att släppa ut djurarter som inte finns naturligt i Sverige så är det extremt olämpligt. förutom att sprida smitta kan de störa balansen i naturen och/eller gå en kvalfull död till mötes.
Kan man inte sälja/skänka bort guldfiskarna så är det bästa att skicka dem till den stora dammen i himlen.
Haj skrev:Sälja, tror ej någon vill köpa dem :P skänka, kanske men då ska man hitta någon som kan ta hand om de. Måste bli av med de senast i morgon kväll(söndag). Har hört med två djuraffärer o båda säger pga. räddsla för sjukdomar så kan de ej ta in.
Ligger is på det mesta vatten just nu ;D plus har hört en kille som gjorde så i branddammen på sin gård och ja resultatet blev ej bra :P Guldfiskarna tog över dammen helt på kort tid och tog död på övrigt liv. Det är svårt hur man ska göra. Får kanske dra ut i natt och leta trädgårdsdammar och dumpa dem där ;D (skoja!)
Miliimli skrev:Håller faktiskt (hör och häpna! :O ) med Roosteboy i det här.. Fanns för en tid sen en tråd här om bästa sättet att avliva fisk, och koka/frysa var INTE direkt humant..
Kapten Zoom skrev:Hörru Rooster, spar på luften va, så du inte kiknar.
Ok du har en annan uppfattning, bra nöj dig med det. Grova omdömen om andra skribenter förtar bara din egen cred.
Sen din kantmetod, jag antar att du aldrig missat eller? Ej heller tappat firren? Nu ska vi se, vart tog den vägen. Om jag ålar in här under bordet borde jag hitta den.[:-38]
Animaniac skrev:Tja, det är väl bara att titta på hur en kungsfiskare gör... Den dunkar fiskens huvud mot en gren några gånger... Och även om den inte dör av det, så tappar den förmodligen medvetandet, och lider nog inte när fågeln sväljer den.
hannesc skrev:såå du sväljer dina fiskar asså...?