Akut hjälp med min salamander!!

#1 - 7 januari 2006 11:28
Det är något som har hänt med min ena salamanders bakfot. deras tår är ju egentligen spretiga och väldigt små, men på dennes ena bakfot så är foten ihopklistrasd typ! han rör på foten som om den var stel eller något. har den blivit klämd?? vad ska jag göra =( önskar det fanns ett sjukhus man kunde åka med dom till....

kan det bero på matbrist eller vitaminbrist? eller dåligt vatten? snälla hjälp mig genast, känns som det är lite akut detta så jag kan göra något!
#2 - 7 januari 2006 14:40
Hvorfor kan du ikke ta den med til en dyre-lege?
#3 - 7 januari 2006 15:15
Det är inte ömsproblem bara? Foten ser hel ut frånsett ihopklibbet?
#4 - 7 januari 2006 16:20
jag tog upp den i handen en stund och foten såg lite plattare ut än den andre, tänkte att den hade väl blivit klämd. när jag satte ner den igen och kollade igen efter en stund så kunde jag inte hitta den med den trasiga foten. alla hade "bra" fötter. vet inte varför den var konstig förut?? den hade nyss vart på land och hade luftbubblor utanpå huden när den var under vattnet och den kanske hade någon konstig luftbubbla vid foten så den inte fick upp "tårna"? för den verkade typ förlamad eller stel på nåt vis när jag såg att nåt var fel. men nu verkar det inte vara nåt fel längre. kanske att den blivit klämd men de syns inte så läskigt som förut. kan det vara något fel?

Annons