Akvarie i juwelmöbel?

#1 - 27 mars 2021 19:26
Fick en tanke på att ställa in mitt 19 liters glasburk i min juwelbänk. Vad tror ni om detta? Är ju öppet bakåt så luftfuktigheten borde inte bli så stor tänker jag.

Vad tror ni?
AttachmentAttachment
#2 - 27 mars 2021 19:53
Men då kan du ju inte se det... det är väl hela behållningen? Har du ingen plats över att ställa det annars?
#3 - 27 mars 2021 22:27
[QUOTE=åheim;n2429096]Men då kan du ju inte se det... det är väl hela behållningen? Har du ingen plats över att ställa det annars?[/QUOTE]

Det står på en dum plats nu tyvärr. Lite i en riskzon för springande barn och katter. Tänkte ta bort substratet och hälla i lite fin sand. Sen ha mina corydoras yngel där för att kunna växa på sig bättre än i min breederbox.

Tänker att elefantsnäckorna kan få gå kvar med dom.

Men om man bortser från att man inte kan se det qå bra. Så borde det väl fungera?
Gäst
#4 - 29 mars 2021 02:14
[QUOTE=Superpescado;n2429097]

Det står på en dum plats nu tyvärr. Lite i en riskzon för springande barn och katter. Tänkte ta bort substratet och hälla i lite fin sand. Sen ha mina corydoras yngel där för att kunna växa på sig bättre än i min breederbox.

Tänker att elefantsnäckorna kan få gå kvar med dom.

Men om man bortser från att man inte kan se det qå bra. Så borde det väl fungera?[/QUOTE]

Med fungera så kan man ju avse att det får plats. Eller något annat. ;)
Jag skulle inte göra det. Säkert fungerar det mesta tiden men dagar, veckor med hög luftfuktighet så får du nog kondens i utrymmet och därmed kondens i möbeln som blir fuktskadad. Nu är är det mycket svårt säga utan mer information. Men även med info är det svårt säga.
Jag skulle köpa en hygrometer och sätta i skåpet för att hålla koll på om det blir fuktigt. Dvs sätt hygrometern i skåpet en bit ovanför högsta nivån på karet du ställer in och håll koll på hur fuktigt det blir.
Går fuktigheten över 80% är det dags vädra.
Rubicson Kompakt digital hygrometer - Hygrometrar | Kjell.com

Annons