Akvarie i Kina??

#1 - 12 april 2005 19:27
Känner någon till hur akvarieintresset är i Shanghai, Kina? Finns det några affärer, offentliga akvarier etc man "måste" besöka när man är där?

Mvh
#2 - 12 april 2005 20:22
När jag bodde i Kina såg jag barnbassänger med slöjstjärtar som barnen fick fiska på riktigt i (krok och bete) och sen hade dom små plast akvarier ,ca 2 liter, som man fick köpa. Det var nog inte det du var ute efter. Jag tror det finns ett seriöst intresse åxå och i Shanghai finns med all säkerhet riktiga affärer. Fråga på hotellet eller en taxichafför som kan engelska. Hittar du en engelsktalande taxi och han inte vet så ge honom telefonnummeret till hotellet så är chansen stor att han lyssnar runt och återkommer när han hittat nåt. Då får han ju en körning som säkert ger bra dricks. Har du otur kör han dej till olika ställen han "tror" att det finns en affär och tjänar pengar på det sättet. I Shanghai finns det många som försöker lura turister men det finns många som tar hand om en väl åxå. Saker som tillverkas för export till tex sverige brukar kosta 30-40% av priset här.
#4 - 13 april 2005 21:35
Du verkar veta vad du pratar om, tack för tipsen. Jag ser med spänning fram till resan, hoppas bara att man får lite tid över att spendera.

Må väl

Annons