Akvarie Köp...Malmö/Lund området

#1 - 23 november 2009 12:59
Japp då har jag äntligen lyckats att övertala sambon...så nu får jag lov att köpa ett större akvarium.:D

Nu till min fråga....vem har störst utbud på akvarium i Malmö/Lund området...för att jag måste följa vissa ''regler'' när det gäller färg på akvariet och möbeln.

Någon som har några tips, har ca 6000kr att slänga iväg
#2 - 23 november 2009 13:01
De flesta zoobutiker kan ta hem akvarium (men då kan man ju bara se dem på bild innan man köper det)
#3 - 23 november 2009 13:11
Köp begagnat då kan du dra in ett 1125 liters för de pengarna!

Eller har du begränsningar på storlek också... :d
#4 - 23 november 2009 13:23
Dre skrev:
Köp begagnat då kan du dra in ett 1125 liters för de pengarna!

Eller har du begränsningar på storlek också... :d

Haha Nja riktigt så stort vill jag inte ha hehe eller får för den delen:D[:o]

men tack för tipset rödtoppen...ska testa på Zoogiganten i lomma har handlat allt där men tyvärr hade de inte inne något som jag fick köpa men jag ska höra om de kan ta hem något;)
#5 - 23 november 2009 13:28
Varför inte ciklidecentret på andra sidan bron. :) http://www.cichlidecentret.biz/group.asp?group=30
#6 - 23 november 2009 13:29
Constantine vad du än gör så åk förr jössenamn inte till lomma och handla akvarie !
Du kommer att inse att du kan tjäna storkovan på att åka runt och jämföra priser först.
Kolla hos Akvarietjänst i malmö först och Akvariepiraten på nobelvägen innan du gör nåt du sen får ångra.
Mina erfarenheter av Zoogiganten är att dom ligger 40-60% över alla butiker i pris på ALLT dom kränger nästan.
Åtminstonde i kar och tillbehör.
Bara för att dom är stora och välsorterade betyder det inte att dom har bra priser.
Fick en chock när jag kolla pris på ett par pumpar i somras, det var dyrare än a-lagret i stockholm och dubbelt så dyrt som på Akvarietjänst.
Är man dessutom seriös akvarist och medlem i malmö akvarieförening så får man 10% rabatt på allt man köper hos A-tjänst ;)

www.akvarietjanst.se

Och svaret är nej om jag jobbar där :D :D

Eller så kollar du på andra sidan bron som Kaj föreslår men då kronan är svag jäntemot danska så lönar det sig säkert inte heller.
#7 - 23 november 2009 13:35
Okej tack så mycket drd, ska kolla upp det direkt...tror du de kan beställa hem akvarium om de inte har något i ''frugans'' smak:D

Jag har märkt att de är väldigt dyra på zoogiganten när det gäller tillbehör men när det gäller fiskar så tycker jag de ligger rätt bra till prismässigt
#8 - 23 november 2009 14:00
Dom kan säkert ta hem dom flesta fabrikat om där inte är något i butiken som passar henne direkt ;)

Dom ska även ha över 600 arter fisk hemma i butiken så dom har en del att välja på :)
#9 - 23 november 2009 14:08
drd skrev:

Är man dessutom seriös akvarist och medlem i malmö akvarieförening så får man 10% rabatt på allt man köper hos A-tjänst ;)

www.akvarietjanst.se

Så ska du köpa ett kar för 6000 kr så är det ren vinst att betala in medlemsavgiften till MAF även om du aldrig går på någon av våra träffar. Fast vi är ett trevligt gäng så det tycker jag du ska göra! På nästa månadsmöte kommer ingen mindre än Mr Zoopet Kjell Fohrman och håller ett intressant föredrag.

Här hittar du mer info om MAF:
http://www.malmoakvarieforening.se/

Är du riktigt snabb och betalar in medlemsavgiften så kan du också komma på MAFs medlemskväll hos Akvarietjänst nu på torsdag. Då brukar vi få extra bra rabatter! Mer info finns på vår hemsida.
#10 - 23 november 2009 17:36
och sedan får vi faktiskt inte glömma Hornbach om vi pratar enbart
om karet.

fiskutvalet där är begränsat.

annars håller jag med ovanstående, akvarietjänst är bra.
man brukar få liter extrapris på fisk 1-2 månader efter inköp av kar där.

ex, "köpte" mitt 240 liter där, var obetydligt dyrare än hornbach,
men med rabatten på fisk, så gick det jämt upp, och då vinner
akvarietjänst, pga bättre service, bättre utbud, etc etc etc.
'

.
#11 - 23 november 2009 18:12
Kensa skrev:
och sedan får vi faktiskt inte glömma Hornbach om vi pratar enbart

om karet.

fiskutvalet där är begränsat.

annars håller jag med ovanstående, akvarietjänst är bra.

man brukar få liter extrapris på fisk 1-2 månader efter inköp av kar där.

ex, "köpte" mitt 240 liter där, var obetydligt dyrare än hornbach,

men med rabatten på fisk, så gick det jämt upp, och då vinner

akvarietjänst, pga bättre service, bättre utbud, etc etc etc.

'

.

Jag röstar med för Hornbach! Jag köpte mitt akvarium där, och även jämfört med begagnat tycker jag att jag fick ett bra pris. Men då köpte jag ett paket med pump, doppvärmare osv. Även växter var billigt :)
Har dock inte köpt någon fisk där, så det vet jag inte så mycket om, men det var väl bara akvarium det gällde nu ändå?
#12 - 23 november 2009 22:36
Just det Hornbach glömde jag ju oxå helt bort, dom har iofs sån lägsta priset garanti så om du kan bevisa att dom är billigast nån annanstans än där så har jag för mig du får samma pris eller lite mindre hos Hornbach.
Bilagor:
#13 - 24 november 2009 05:50
Rockdoll skrev:
Jag röstar med för Hornbach! Jag köpte mitt akvarium där, och även jämfört med begagnat tycker jag att jag fick ett bra pris. Men då köpte jag ett paket med pump, doppvärmare osv. Även växter var billigt :)

Har dock inte köpt någon fisk där, så det vet jag inte så mycket om, men det var väl bara akvarium det gällde nu ändå?

Nja jag ville även ha med en möbel för enkelhetens skull...ska kolla på hornbach idag...har en på vägen hem från jobbet, dock så visste jag aldrig att de har akvarium där hehe:D
#14 - 24 november 2009 06:51
Nja jag ville även ha med en möbel för enkelhetens skull...ska kolla på hornbach idag...har en på vägen hem från jobbet, dock så visste jag aldrig att de har akvarium där hehe:D

Jag fick veta det när jag skulle köpa akvarium av en som hade en annons uppe om ett begagnat akvarium, men som hade blivit sålt, på Blocket. Det var ett bra tips tycker jag ^^
Hoppas du hittar nåt fint idag då! Jag vet att de hade en del möbelakvarium också.
#15 - 25 november 2009 05:53
Ville bara tacka för hornbach tipset....hitta precis det jag ville ha för 1500kr billigare.

Juwel (något) 340L för 4500kr + möbel och tillbehör:D
#16 - 25 november 2009 06:17
Gött ju ;) då blir det ett par kalla pilsner framför karet för dom pengarna istället senare :D
#17 - 25 november 2009 09:20
Ville bara tacka för hornbach tipset....hitta precis det jag ville ha för 1500kr billigare.

Juwel (något) 340L för 4500kr + möbel och tillbehör:D

Grattis till det nya större akvariet! :)
#18 - 25 november 2009 15:18
Grattis till det nya större akvariet! :)

nja...jag har inte köpt det än...får inte in det i bilen, så jag får vänta till helgen så kan jag låna svärfars jobb bil :p

Annons